Byłeś w szpitalu? Zadzwoni do Ciebie ankieter z NFZ
Do pacjentów, którzy w ostatnim czasie przebywali w szpitalu będą dzwonić ankieterzy z Narodowego Fundusz Zdrowia. Rozmowa nie zabierze dużo czasu. W jej trakcie padnie dziewięć pytań.
- Anna Malinowska
- /
- 27 października 2021
Jakie pytania od ankieterów NFZ?
Ankieter dzwoniący w imieniu Narodowego Funduszu Zdrowia zada dziewięć pytań związanych z przebytą hospitalizacją. Poniżej prezentujemy listę pytań (cytujemy za komunikatem NFZ).
1. Czy zespół medyczny był zaangażowany w uśmierzanie bólu?2. Jaka była jakość wyżywienia?
3. Czy komunikacja była zrozumiała?4. Czy zespół medyczny zrozumiale informował o ryzyku związanym z lekami?
5. Czy zespół medyczny zapewnił wsparcie emocjonalne?6. Czy bezpośrednie otoczenie było czyste?
7. Czy w nocy była cisza?8. Czy zespół medyczny włączał pacjenta w decyzję o leczeniu?
9. Jakie jest prawdopodobieństwo polecenia szpitala?
Na podane wyżej pytania, nie trzeba będzie odpowiadać całym zdaniem i wyjaśniać ewentualnych wątpliwości. Wystarczy ocenić postawę szpitala i personelu w wyżej wymienionych kwestiach w skali od 0 do 10.
NFZ uruchomił Teleplatformę Pierwszego KontaktuMikołaj Frączak
Dlaczego NFZ dzwoni do pacjentów?
Jak wyjaśnia Narodowy Fundusz Zdrowia, jego działalność odbywa się „w imieniu i na rzecz pacjentów”. Telefoniczna ankieta to nic innego jak forma monitoringu właściwej jakości oraz dostępności świadczeń wykonywanych przez podmioty opieki zdrowotnej finansowanych przez NFZ. Chodzi także o „efektywne gospodarowanie środkami publicznymi”.
NFZ zaznacza, że rozpoczęte pod koniec października 2021 roku badanie jest akcją pilotażową. Dlatego ankieterzy nie zadzwonią do wszystkich pacjentów leczonych w szpitalach. Niemniej, fundusz liczy na zgodę wybranych osób na udział w badaniu. „W codziennym pośpiechu bardzo trudno, zwłaszcza w trakcie walki o swoje zdrowie, znaleźć czas na krótką rozmowę. Liczymy jednak, że dla wspólnego dobra pacjentom uda się wygospodarować kilka minut, by odpowiedzieć na pytania ankietera. Wszystkim pacjentom bardzo dziękujemy za poświęcony nam czas i udział w ankiecie” – informuje Narodowy Fundusz Zdrowia.
Jakich informacji NIE UDZIELAĆ ankieterom
Fundusz apeluje do pacjentów, by ci nie udzielali żadnych informacji na swój temat, a w szczególności danych osobowych, informacji o udzielonych świadczeniach itd. W trakcie rozmowy padnie jedynie dziewięć wspomnianych wcześniej pytań. Żadne dane pacjenta nie będą w czasie tej rozmowy wymagane – podkreśla NFZ.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z
informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci
się
artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej
masz
szybkie linki do udostępnień.