Digitalizacja trendem także w segmencie diety pudełkowej. Dostawca ze wzrostem mimo pandemii.

Rynek diety pudełkowej ma coraz większy udział w segmencie spożywczym oraz na rynku e-commerce. W realizacji potencjału branży ma swój udział również zespół fintechu Provema, który inauguruje działanie systemu LoanByLink wraz z cateringiem Kukuła Healthy Food. Pomimo pandemii, w 2020 roku dostawca odnotował 18 mln zł przychodu, a obecnie planuje rozbudowę hali produkcyjnej. 

Digitalizacja trendem także w segmencie diety pudełkowej. Dostawca ze wzrostem mimo pandemii.
  • Jacek Szczęsny
  • /
  • 25 stycznia 2021

Catering stawia na innowacje

Dzięki systemowi LoanByLink spółki Provema, Kukuła Healthy Food jako pierwszy w kraju catering rusza z możliwością płatności ratalnej. To kolejny przykład uniwersalnego wykorzystania algorytmów fintechu, który wcześniej był wykorzystywany m.in. w określaniu ryzyka kredytowego, czy sprawnego przekształcania witryny internetowej w pełnoprawny sklep e-commerce. Teraz LoanByLink staje się integralną częścią branży cateringowej, która dzięki takim rozwiązaniom może jeszcze sprawniej udoskonalać jakość swoich usług.

– Catering dietetyczny pomimo pandemii nadal znajduje się w czołówce najszybciej rozwijających się branż w Polsce, ale wiosenny i jesienny lockdown najprawdopodobniej przyspieszą konsolidację branży. Nawet duże spółki rozglądają się za inwestorami lub planują sprzedaż, natomiast wiele lokalnych firm, które dostarczały po ok. 50-100 zestawów dziennie już zniknęło z rynku. Z drugiej strony, ze względu na niski próg wejścia wciąż pojawiają się nowi dostawcy. Według mnie aktualnie stabilną sytuację mają jedynie te firmy, które z rozwagą inwestowały w rozwój – wyjaśnia Jakub Kukuła, pomysłodawca i założyciel firmy Kukuła Healthy Food.

AI w branży cateringowej

Współpraca spółki Provema i cateringu Kukuła Healthy Food obejmuje także automatyzację systemu zamówień i dystrybucji zestawów, co w znacznym stopniu usprawnia cały proces obsługi abonentów. Ponadto, algorytmy sztucznej inteligencji mają znaleźć swoje odzwierciedlenie w zapowiadanym przez firmy projekcie wspólnej aplikacji do zamawiania diety pudełkowej. Już teraz pomysłodawcy rozwiązania mówią o rewolucji na skalę całej branży cateringowej.

– W 2020 roku zanotowaliśmy wzrost sprzedaży na poziomie 80 proc. w porównaniu do 2019 roku przy inwestycji ok. 1 mln zł. Oprócz modernizacji produkcji, logistyki i systemu obsługi klienta, znacznie powiększyliśmy obszar dostaw. Na tę chwilę zamówienia dowozimy już do ponad 1100 miejscowości w całej Polsce, a nasze menu rozszerzyliśmy o 5 nowych programów dietetycznych. Wrzesień, październik i listopad były dla nas rekordowe pod względem sprzedaży w 2020 roku. Ostrożnie, ale z optymizmem patrzymy w przyszłość – podsumowuje Jakub Kukuła, pomysłodawca i założyciel firmy Kukuła Healthy Food.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Czy ten artykuł był przydatny?

Tagi: finanse
Rekordowa liczba upadłości konsumenckich
firma

Rekordowa liczba upadłości konsumenckich

W drugiej połowie 2020 roku sądy orzekły upadłość konsumencką prawie 8,5 tysiąca osób w Polsce  -informuje Krajowy Rejestr Długów. To dwa razy więcej niż w ciągu pierwszych sześciu miesięcy...
Dla kogo zielone tablice rejestracyjne?
Samochód

Dla kogo zielone tablice rejestracyjne?

Na naszych drogach coraz częściej można spotkać samochody na „ekologicznych” blachach. Wokół nich narosło jednak wiele nieporozumień, a błędy przy przydzielaniu rejestracji z zielonym tłem...
Nadchodzi koniec znaczków pocztowych?
Ciekawostki

Nadchodzi koniec znaczków pocztowych?

Ta informacja może zmartwić filatelistów – Poczta Polska zapowiada koniec znaczków pocztowych, przynajmniej tych stosowanych do przesyłek rejestrowanych czyli np. listów poleconych. Znany jest...

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!