Ile kosztuje usuwanie wgnieceń po gradobiciu?

Ile kosztuje usuwanie wgnieceń po gradobiciu?
  • Mikołaj Frączak
  • /
  • 30 lipca 2020

Brak garażu, samochód parkowany przed domem i intensywne gradobicie. To wszystko składa się na to, że pewnie trzeba będzie odstawić samochód do lakiernika. Co zrobić jednak gdy wgniecenia są mniejsze, a także czy polisa ubezpieczeniowa pokrywa straty związane z gradodobiciem?

Szkody związane z gradobiciem?

Wystarczy, że nie mamy garażu, a samochód parkujemy na świeżym powietrzu. Wtedy narażeni jesteśmy na ryzyko uszkodzeń samochodu po gradobiciu. A gdy już takie wgniecenia się zdarzą, można je łatwo naprawić. Jeżeli wgnioty są dość duże, a lakier popękał, trzeba będzie to wyrównać poprzez zaszpachlowanie i polakierowanie. I choć za taką naprawę może zapłacić ubezpieczyciel w ramach pakietu autocasco to dla wielu użytkowników pojazdu nie bez znaczenia będzie to, że karoseria jest ponownie malowana, co może znacząco obniżyć wartość pojazdu przy jego odsprzedaży. Warto bowiem pamiętać, że możemy mieć trudność z przekonaniem kupującego, że naprawialiśmy tylko wgniecenia po gradobiciu, a nie np. po sporej stłuczce. Wszystko dlatego, że kupujący na pewno sprawdzi grubość lakieru miernikiem. I okaże się – słusznie zresztą – że jest on innej grubości niż fabryczny.

Usuwanie wgnieceń bez lakierowania

Jednak jak się okazuje są możliwości usunięcia wgnieceń bez lakierowania. Naprawy dokonuje się poprzez wypychanie wgnieceń. Fachowcy używają nazwy PDR, czyli Paintless Dent Repair. Żeby z niej skorzystać lakier nie może być nigdzie pęknięty. Jedynie może być wgnieciony. Naprawy dokonuje się poprzez wprowadzenie dźwigni pod uszkodzony element, a potem się go „wybija”. Inną możliwością jest naprawa z użyciem kleju, który nakłada się na wgniecenie. Potem przy pomocy specjalnego kołka w kształcie grzybka odciąga się zniekształcenia. Jest to jeden z częściej stosowanych sposobów na uszkodzenia po gradobiciu. Jego zaletą jest to, że auto wygląda jakby nie było wcześniej uszkodzone. Wszystko dzięki temu, że powłoka lakiernicza jest nienaruszona. I właśnie dlatego cena naprawy każdego wgniecenia określana jest indywidualnie. Nawet podobnie wyglądające wgniecenie może być skalkulowane inaczej bo zależy to w głównej mierze od tego, czy łatwy jest dostęp do uszkodzenia, gdzie wgniot dokładnie się znajduje. Inaczej mówiąc, każde uszkodzenie jest niepowtarzalne. Należy też pamiętać, że niektórych wgnieceń w ogóle nie da się naprawić. Można więc uznać, że cena takiej usługi zależna będzie od liczby wgnieceń. Jeśli jest ich dużo (np. po gradobiciu) istnieje możliwość, że cena naprawy jednostkowego wgniota nie będzie wysoka. No i druga zmienna, o której już wspominaliśmy, to lokalizacja. Rynkowe minimum to ok. 150-200 zł za wyciągnięcie jednego wgniecenia. Jeśli takich wgnieceń mamy wiele można się umówić na rozliczenie łączne za wszystkie.

Ubezpieczenie od skutków gradu

Jeżeli chcemy ograniczyć koszty napraw związanych z uszkodzeniem samochodu przez grad można wykupić ubezpieczenie autocasco. Pełnie ubezpieczenie AC zapewnia ochronę przez działaniem wszystkich żywiołów. Warto jednak sprawdzić, czy ubezpieczyciel nie wyłączył skutków gradobicia ze swojej odpowiedzialności. W przypadku mini AC, czyli opcji okrojonej raczej pewne jest, że ubezpieczyciel nie pokryje kosztów związanych ze skutkami gradobicia

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Security Magazine

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!