Jak działa e-wizyta w ZUS?

- Michał Górecki
- /
- 6 listopada 2020
Jak działa e-wizyta w ZUS?
Około 1,4 tys klientów skorzystało w ciągu ostatnich 10 dni z e-wizyty w 25 oddziałach ZUS. Teraz z usługi można skorzystać w całej Polsce i w każdym oddziale. Dzięki usłudze można załatwić swoje sprawy w ZUS bez wychodzenia z domu.
E-wizyta w ZUS co to jest?
Jeszcze nie dawno konieczna była wizyta w oddziale, pobranie porządkowego numeru w automacie i oczekiwanie na swoją kolej. Teraz najważniejsze sprawy można załatwić bez wychodzenia z domu. Pierwsze e-wizyty, jak informowaliśmy w Dzienniku Prawnym ruszyły 19 października. Już wiadomo, że w ciągu pierwszych 10 dni roboczych działania usługi, skorzystało z tej możliwości 1399 klientów. To ważne udogodnienie, szczególnie w trudnym czasie pandemii koronawirusa – powiedziała cytowana na stronie internetowej instytucji prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS.
Gdzie e-wizyty najpopularniejsze?
Jak wynika ze statystyk ZUS, najwięcej osób umówiło się na e-wizytę w warszawskich oddziałach – prawie pół tysiąca. Najwięcej pytań, bo prawie 500 dotyczyło spraw związanych z emeryturami i rentami. Na drugim miejscu znalazły się kwestie dotyczące prowadzenia firm i pomocy w czasie pandemii. Dużo osób pyta także o sprawy związane z wypłatą zasiłków.
Jak umówić się na e-wizytę w ZUS?
Jak informuje Zakład Ubezpieczeń Społecznych zarezerwowanie e-wizyty wiąże się z koniecznością wejścia na link umawiania tego typu rozmów na stronie https://www.zus.pl/e-wizyta.
Podczas rezerwacji konieczne jest przekazanie danych osobowych, wyznacznie dnia i godziny spotkania a także interesującego nas tematu rozmowy. W przypadku potrzeby uzyskania informacji w indywidualnej sprawie należy przygotować dowód tożsamości, który należy pokazać do kamery w czasie wirtualnej wizyty. Podczas rozmowy może brać udział opiekun faktyczny lub prawny interesanta, należy jednak już w czasie rezerwacji zaznaczyć odpowiednią opcję.
ZUS apeluje, by osoby, które z jakiegoś powodu chcą zrezygnować z rozmowy powinni kliknąć w link znajdujący się w mailu potwierdzającym termin wirtualnego spotkania. Chodzi o to, by nie blokować możliwości kontaktu innym osobom planującym rozmowę z ekspertami ZUS.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z
informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci
się
artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej
masz
szybkie linki do udostępnień.