Pomysł na biznes. Jak otworzyć sklep spożywczy?

Twoim pomysłem na biznes jest otwarcie własnego sklepu spożywczego? Dowiedz się, co musisz zrobić przedtem i na co zwrócić uwagę, by sklep spożywczy był rentowny. Nie są to tylko kwestie formalne związane z otwarciem biznesu tego typu.

Pomysł na biznes. Jak otworzyć sklep spożywczy?
  • Mikołaj Frączak
  • /
  • 25 września 2020

Zaplanuj swój biznes

Jasny plan jest niezbędny do odniesienia sukcesu jako przedsiębiorca. Pomoże ci określić specyfikę twojej firmy i odkryć kilka niewiadomych. Kilka ważnych tematów do rozważenia to:

·       Jakie są koszty uruchomienia sklepu spożywczego i bieżące (pracownicy, opłaty)?

·       Kto jest twoim klientem docelowym? Czy jest to sklep osiedlowy dla rodzin z dziećmi, czy mały market w pobliżu dużych firm?

·       Na jaki narzut cenowy możesz sobie pozwolić, aby klienci nadal odwiedzali twój sklep?

·       Jak nazwiesz swój sklep i czym wyróżnisz się na lokalnym rynku?

Jakie są koszty związane z otwarciem sklepu spożywczego?

Biorąc pod uwagę inwestycję początkową, właściciele sklepów spożywczych mogą spodziewać się wydania sporej sumy na starcie. Przede wszystkim istotny jest punkt. Nie musisz posiadać własnej nieruchomości, ale możesz ją dzierżawić, co wymagać może wniesienia kaucji oraz comiesięcznego czynszu. Pamiętaj, że im bardziej w centrum położony jest lokal i im lepszy jest jego stan techniczny, tym czynsz będzie wyższy. Biorąc pod uwagę, na jaki asortyment się nastawiasz i ilu pracowników chcesz zatrudniać, dobrać możesz odpowiednią wielkość swojego sklepu. Na wstępie musisz także opłacić wyposażenie (na przykład lady chłodnicze, jeżeli nie ma ich w wynajmowanym budynku), a także zapłacić za zatowarowanie i reklamę.

Jakie są bieżące wydatki na sklep spożywczy?

KUPON RABATOWY

Podstawowa kwota to pensja dla pracowników. Zastanów się, ile chcesz im płacić. Nie wszędzie znajdziesz studentów chętnych do pracy na umowę-zlecenie, więc weź pod uwagę koszty w przypadku zatrudnienia pracownika na umowę o pracę. Drogie mogą być również media, biorąc pod uwagę chociażby pobór prądu. Konieczne jest uzupełnienie zapasów żywności, co jest kosztem zmiennym. Aby zaoszczędzić pieniądze, kupuj towary hurtowo i na bieżąco sprawdzaj, na jakie jest największy popyt.

Kto jest twoim klientem docelowym?

Preferowanymi klientami są lokalni mieszkańcy. Ponieważ biznes sklepów spożywczych jest konkurencyjny, małe sklepy spożywcze dobrze prosperują w lokalnych społecznościach. Wielu kupujących decyduje się na zakupy w dużych sklepach sieciowych, których jest wiele i gwarantują szeroką dostępność towarów. Dlatego pomyśl, czym możesz się wyróżnić na lokalnym rynku. Może na przykład wprowadzisz duży wybór produktów ekologicznych i dla alergików? Może postawisz na długie godziny otwarcia, także w niedziele? Albo po prostu, zdobędziesz uznanie ponadprzeciętną obsługą i świeżością oferowanych produktów?

W jaki sposób sklep spożywczy zarabia pieniądze?

Sklepy spożywcze generują większość swojego wolumenu sprzedaży przetworzonej żywności, ale zarabiają także na oferowaniu świeżego mięsa i produktów, środków czystości i alkoholu. Ceny w sklepach spożywczych są bardzo różne, ponieważ oferują one ogromny wybór produktów. Ogólna zasada: oferuj niższe ceny za wielokrotne zakupy. Pamiętaj, by dobrze zbadać rynek przed otwarciem sklepu spożywczego, ale jednocześnie wiedz, że początkowo typowe dochody przeciętnego właściciela sklepu spożywczego są nieco niejasne.

Jak możesz zwiększyć rentowność swojej firmy?

Najłatwiejszym sposobem na zwiększenie rentowności sklepu jest skorzystanie ze zjawiska impulsywnych zakupów, którym ulega niemal każdy. Przedmioty takie jak batoniki i baterie dostępne przy kasie mogą mieć marżę do 70%, co oznacza, że ​​sprzedaż tylko kilku z nich może przynieść takie same zyski, jak cały koszyk innego kupującego. Ponadto zróżnicowanie sklepu poprzez dodanie udogodnień, takich jak kawiarnia, może znacznie zwiększyć potencjał zysku.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Czy ten artykuł był przydatny?

Tagi: firma

Najnowsze promocje

REKLAMA / WSPÓŁPRACA

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!

Komentarze