Koronawirus a CSR firm

COVID-19 mocno poturbował wiele branż, co z pewnością znajdzie swoje odbicie w raportach finansowych obejmujących 2020 rok. Eksperci są zgodni, że informacje na temat tego jak firma radziła sobie z zagrożeniem koronawirusem, powinny znaleźć się w niefinansowym raportowaniu z zakresu CSR danej organizacji. Jak zatem ująć sprawy związane z pandemią w raportowaniu niefinansowym? Podpowiadamy!

Koronawirus a CSR firm
  • Mikołaj Frączak
  • /
  • 21 września 2020

Walka z COVID-19 a CSR

CSR czyli społeczna odpowiedzialność biznesu jest coraz ważniejszym aspektem prowadzenia działalności gospodarczej, którą biorą pod uwagę klienci, kontrahenci czy potencjalni inwestorzy. I trudno się temu dziwić, bowiem każda firma to nie tylko określona społeczność pracowników ale także element większej całości.

Dla wielu firm walka z koronawirusem była (często nadal jest!) ogromnym przedsięwzięciem logistycznym i finansowym. Przejście części lub całości załogi do pracy zdalnej, zakup środków zabezpieczających takich jak płyny dezynfekcyjne, automatyczne dozowniki czy maseczki dla pracowników, reorganizacja transportu wewnątrz firmy czy rezygnacja ze spotkań biznesowych to tylko niektóre z nich. Wiele organizacji, nie tylko tych dużych powołało zespoły zarządzania kryzysowego ściśle współpracujące z lokalnym sanepidem czy samorządem. To wszystko ma ogromne znaczenie i warto tymi nakładami sił i środków gdzieś się pochwalić. Raport niefinansowy wydaje się najlepszym możliwym miejscem.

Jak raportować koronawirusa

Tu istotne jest zebranie wiedzy od osób zaangażowanych w zabezpieczenie załogi oraz tworzenie nowej organizacji pracy na terenie zakładu. Bezcenna wydaje się wiedza pracowników BHP oraz zespołu zarządzania kryzysowego. Warto notować, choćby w punktach, wszelkie działania, tak aby nic nie umknęło nam w trakcie tworzenia raportu. Kolejnym etapem jest stworzenie opisu do każdego z punktów wraz z opisaniem powodów podjęcia określonych kroków oraz ich rezultatów. W ten sposób tworzymy pełny opis sytuacji. Jeśli jest on wzbogacony statystykami (np. odsetek osób skierowanych do pracy w trybie zdalnym) tym lepiej.

Część raportu CSR opisująca kwestie związane z koronawirusem nie musi być szczególnie obszerna, jednak ważne jest to, by nie pomijać istotnych informacji z nim związanych. Niewykluczone, że wiele osób przeglądających takie dokumenty zacznie właśnie od rozdziału na temat COVID-19. Jeśli praktykujemy słowo wstępu, zaanonsujmy że w treści raportu znalazł się specjalny rozdział dotyczący działań firmy związanych z trwającą pandemią.

Nie tylko raport ws. koronawirusa

Warto uwypuklić nasze działania związane z walką z koronawirusem także w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej w danej firmie. Przykładem mogą być plakaty wywieszane w niektórych galeriach handlowych pt. „Co zrobiliśmy dla Ciebie by chronić cię przed zakażeniem”. Tu wystarczy kilka punktów opisujących podjęte działania. Wzbogacenie ich piktogramami będzie dodatkowo przykuwało uwagę.

W komunikacji wewnętrznej należy postawić także na przypomnienie podstawowych zasad bezpieczeństwa i higieny obowiązujących na terenie zakładu. To ważne, bo po pół roku od wykrycia pierwszego przypadku zakażenia wirusem w naszym kraju, obserwowane jest pewne rozprężenie i brak czujności ludzi mimo codziennych kilkuset przypadków nowych zachorowań.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Security Magazine

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!