Listy drożeją. Poczta podnosi ceny od 2022 roku
Z Nowym Rokiem wejdzie w życie nowy „Cennik usług powszechnych w obrocie krajowym i zagranicznym” – informuje Poczta Polska. Operator przypomina, że to pierwsza od trzech lat korekta tych cen. Zmianę zaakceptował już prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE).

- Mikołaj Frączak
- /
- 24 grudnia 2021
Poczta Polska podnosi ceny. Listy drożeją
Poczta Polska w swoim komunikacie na temat podwyżek cen usług zwraca uwagę na rosnące koszty pracy, transportu oraz surowców wykorzystywanych przez operatora. Do tego dochodzi spadek wolumenu przesyłek listowych. Spółka chce zachować wysokie tempo inwestycji, które są niezbędne w budowaniu swojej pozycji na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. To wszystko razem wzięte spowodowało, że Poczta Polska zdecydowała o podniesieniu cen przesyłek krajowych.
Robisz zakupy poza UE? Uważaj na oszustów!Mikołaj Frączak
O ile droższe przesyłki listowe
Poczta Polska wylicza, że skala podwyżek wybranych usług realizowanych w granicach Polski zawiera się w przedziale od 2 do 11%. Opłata za list polecony w wariancie priorytetowym, w kopercie S (kartka A4 złożona na pół) wzrośnie o 0,10 zł.
Jak tłumaczy Poczta - „warto podkreślić, że dla statystycznego Polaka, który wysyła coraz mniej listów, będzie to oznaczało dodatkowy wydatek rzędu kilku złotych w skali całego roku. Dla Poczty Polskiej nawet niewielka korekta cen świadczonych usług, to dodatkowy wzrost przychodu, który umożliwi uruchamianie nowych placówek pocztowych, jak i utrzymanie tych rzadziej odwiedzanych przez klientów, zlokalizowanych na terenach wiejskich” – napisano w komunikacie.
Gdzie znaleźć nowy cennik Poczty Polskiej
Aktualny cennik usług Poczty Polskiej można znaleźć pod tym linkiem, a także w placówkach pocztowych. Informacje udzielane są również na infolinii operatora pod numerem 801333444.
Poczta Polska a prawo pocztowe
Poczta Polska zwraca uwagę, że zgodnie z regulującymi jej działalność przepisami prawa pocztowego, spółka nie może zamknąć żadnej nierentownej placówki, lub likwidować usług, które generują po jej stronie straty.
„Takie obowiązki nie dotykają konkurencji. Inne podmioty funkcjonujące na rynku usług pocztowych, w przeciwieństwie do Spółki, mogą kierować się w swojej działalności wyłącznie kalkulacjami biznesowymi i efektywnością kosztową” –wskazuje Poczta Polska.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z
informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci
się
artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej
masz
szybkie linki do udostępnień.