Masz swoje prawa, ale nie spodziewaj się, że sklep Ci o nich powie

Europejskie Centrum Konsumenckie opisało historię Brytyjczyka, mieszkającego w Polsce. Pokazuje ona, że jeśli nie chcesz płacić np. za naprawę wadliwego fabrycznie produktu, o swoje interesy musisz zadbać sam. Możesz nie usłyszeć od producenta, że przysługuje Ci reklamacja.

Masz swoje prawa, ale nie spodziewaj się, że sklep Ci o nich powie
  • Monika Świetlińska
  • /
  • 21 lipca 2022

Gwarancja? Reklamacja?

- Konsument z Wielkiej Brytanii na stałe mieszkający w Polsce kupił laptopa w autoryzowanym przez producenta sklepie z siedzibą w Holandii. Sprzęt od samego początku sprawiał problemy – często się zawieszał, a po paru miesiącach całkowicie przestał działać. Konsument nieświadomie zgłosił problem od razu do serwisu gwarancyjnego. Laptop został jednak naprawiony - przekazuje ECK.

Gwarancja – ile czasu na zrealizowanie świadczenia?Gwarancja – ile czasu na zrealizowanie świadczenia?Martyna Kowalska

Na tym problemy Brytyjczyka nie skończyły się, bo po krótkim czasie, pojawił się ten sam problem. — Konsument wybrał tę samą formę kontaktu i ponownie trafił do serwisu, który zaznaczył, że kolejna naprawa będzie już odpłatna — wyjaśnia Europejskie Centrum Konsumenckie.

Nabywca laptopa nie zgodził się na to i zwrócił się po pomoc do ECK Polska. Sprawa została załatwiona “od ręki”. 

Producencie, sprawę można było załatwić inaczej

- Prawnik ECK doradził mu, że poza gwarancją ma prawo złożyć reklamację do sprzedawcy w ramach rękojmi. Doradca ECK pomógł mu odnaleźć na stronie adres, na który ma wysłać reklamację, a także wskazał podstawę prawną - opisuje Europejskie Centrum Konsumenckie.

Okazało się, że konsument rozwiązał sprawę już na etapie reklamacji. Sprzedawca zgodził się mu zwrócić pieniądze w kwocie 3399 zł. 

Rękojmia a gwarancja. Jakie są różnice między rękojmią, a gwarancją?Rękojmia a gwarancja. Jakie są różnice między rękojmią, a gwarancją?Rafał Stępniewski

Zastanawiające jest jedynie to, że producent nie poinformował kupującego o jego prawach.

Jeśli znalazłeś, znalazłaś się w podobnej sytuacji, sprawdź, co możesz zrobić: Opieszałość serwisu AGD przy naprawie gwarancyjnej – co robić?

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Security Magazine

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!