Mój elektryk. Dopłaty do leasingu samochodów elektrycznych
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, który zarządza programem dopłat do samochodów elektrycznych „Mój Elektryk”, ogłosił, że szuka banków zainteresowanych dystrybucją dopłat do leasingu. Wiadomo, że w grę wchodzą pojazdy zeroemisyjne – zarówno elektryczne jak i wodorowe.

- Anna Malinowska
- /
- 29 lipca 2021
Od kiedy dopłaty do samochodów elektrycznych?
Nabór wniosków o dopłaty do zakupu samochodów elektrycznych ruszył już 12 lipca 2021 r., jednak póki co, dotyczy one tylko osób fizycznych. Spółki, samorządy i instytucje muszą jeszcze poczekać.
Teraz pojawił się jednak ważny sygnał dla przedsiębiorców, bowiem NFOŚiGW ogłosił nabór banków, które chciałyby brać udział w dystrybucji dopłat do leasingu bezemisyjnych pojazdów napędzanych energią elektryczną lub wodorem.
Od kiedy dopłaty do samochodów elektrycznych? Program Mój elektrykAnna Malinowska
Mój elektryk – zasady leasingu
Zgodnie z zasadami programu „Mój elektryk” z bezzwrotnego dofinansowania zakupu bądź leasingu samochodów na prąd lub wodór będą mogły korzystać nie tylko osoby fizyczne, ale także firmy, samorządy oraz różnego rodzaju instytucje. Program ma być wdrażany w latach 2021-2026, a jego budżet to aktualnie 0,5 mld złotych, z czego 0,4 mld ma być przeznaczone właśnie na dopłaty do leasingu.
W ocenie ministra klimatu i środowiska Michała Kurtyki, aby mówić o sukcesie programu „Mój elektryk” trzeba uruchomić dopłaty do leasingu. „Wsparcie kierowane przez NFOŚiGW do przedsiębiorców i samorządów upowszechni stosowanie pojazdów zeroemisyjnych. Dzięki temu zostanie potrojona liczba samochodów elektrycznych w Polsce, co pozwoli na dalszy rozwój infrastruktury ładowania oraz produkcji na potrzeby rynku samochodów zeroemisyjnych” – powiedział minister.
Dodał, że budowa systemu dystrybucji dopłat do leasingu, który będzie przyjazny dla beneficjentów odbyła się przy udziale uwag ze strony banków oraz firm leasingowych.
Leasing aut elektrycznych – zasady
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zobowiązał się, że udostępni bankom, które włączą się do programu „Mój Elektryk” środki finansowe, które dalej będą przekazywane korzystającym z leasingu. NFOŚiGW ma tutaj przede wszystkim na myśli firmy.
2 sierpnia rusza nabór, podczas którego banki będą mogły zgłosić się do programu. Będą musiały na wstępie zadeklarować gotowość operacyjnego startu systemu, który pozwoli na dystrybucję dopłat do leasingu w ciągu 90-dni od chwili podpisania umowy z Funduszem. „Banki będą zobowiązane do podjęcia współpracy z każdą zainteresowaną firmą leasingową, która zgłosi takie zainteresowanie na każdym etapie wdrażania programu »Mój elektryk«” - informuje fundusz. Nabór chętnych banków potrwa cztery tygodnie.
Jaki system dopłat do leasingu?
Wiceprezes Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Artur Lorkowski przekonuje, że system dystrybucji dopłat ma być przyjazny dla firm i całkowicie zintegrowany z modelem finansowania samochodów przez leasing. „Wnioski o dopłaty do leasingu aut zeroemisyjnych będą składane u pracownika firmy leasingowej, który będzie odpowiadał również za umowę leasingową. Banki będą podejmowały – w imieniu NFOŚiGW – decyzje o przyznaniu dotacji w ciągu 20 dni od przekazania wniosku do banku przez firmę leasingową. Tak prosty dostęp do dopłat na leasing aut elektrycznych jest możliwy tylko dzięki ścisłej współpracy NFOŚiGW z przedstawicielami sektora bankowego oraz leasingowego” – zaznacza Lorkowski.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z
informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci
się
artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej
masz
szybkie linki do udostępnień.