Na czym polega nauka hybrydowa?

Dla wielu rodziców uczniów klas I-III to zupełnie nowe zagadnienie: na czym polega nauka hybrydowa? Najprościej rzecz biorąc, jest to połączenie nauczania zdalnego ze stacjonarnym. Szczegółowe wytyczne, które klasy pójdą w poniedziałek do szkoły, ale które pozostaną w domu, należą do dyrekcji danej placówki edukacyjnej. O czym należy pamiętać?

Na czym polega nauka hybrydowa?
  • Michał Górecki
  • /
  • 23 kwietnia 2021

Sens nauczania hybrydowego

Nauczanie hybrydowe wprowadzane jest po to, by ograniczyć liczbę uczniów przebywających na terenie szkoły i mających ze sobą kontakt na przykład na szkolnych korytarzach, szatniach i innych częściach wspólnych. To oznacza, że ograniczenia nie będą dotyczyły klas jako całości. Np. jeżeli klasa liczy 25 dzieci, a zostanie ona wyznaczona w planie do nauczania stacjonarnego, cała klasa przychodzi do szkoły – tu nie ma rozróżnienia, że część przychodzi do szkoły, a część łączy się z resztą za pomocą komputera.

Organizacja nauczania hybrydowego może więc wyglądać w taki sposób, że klasy 1a oraz 1b w jednym dniu uczą się stacjonarnie, a 1c i 1d zdalnie. W kolejnym dniu następuje zmiana – to oczywiście tylko przykład, bowiem podział klas i wyznaczenie dni nauki stacjonarnej i zdalnej jest wewnętrzną logistyką szkoły. Najważniejsze jest to, by w danym dniu w budynku szkoły przebywała maksymalnie połowa uczniów objętych nauczaniem hybrydowym.

Luzowanie obostrzeń w 11 województwach. Wraca nauka hybrydowa dla klas I-IIILuzowanie obostrzeń w 11 województwach. Wraca nauka hybrydowa dla klas I-IIIMichał Górecki

Gdzie szczegóły na temat nauczania hybrydowego

W wielu klasach to nauczyciele podczas zdalnych lekcji powinni przekazać uczniom plan organizacji pracy na kolejny tydzień. Rodzice mogą być powiadomieni komunikatem w systemie elektronicznego dziennika.

Gdzie nauka klas I-III będzie hybrydowa od 26 kwietnia?

Od poniedziałku 26 kwietnia 2021 roku, zajęcia hybrydowe dla klas I-III zostaną wprowadzone w 11 województwach, co do których rząd zdecydował o częściowym luzowaniu obostrzeń wprowadzonych w związku z trwającą pandemią koronawirusa. Ich wyznaczenie opierało się na prostej metodologii: regiony gdzie średnia dzienna liczba nowych zakażeń przekraczała 35 osób na 100 tys. mieszkańców, pozostają w systemie nauczania stacjonarnego. Tam, gdzie ten współczynnik był niższy, wprowadzono lekcje hybrydowe.

Od 26 kwietnia 2021 roku zajęcia hybrydowe zostają wprowadzone w następujących województwach: zachodniopomorskim, lubuskim, pomorskim, podlaskim, kujawsko-pomorskim, mazowieckim, warmińsko-mazurskim, lubelskim, świętokrzyskim, podkarpackim i małopolskim.

Nieetyczne zachowania przedsiębiorców w czasie pandemiiNieetyczne zachowania przedsiębiorców w czasie pandemiiAnna Malinowska

Gdzie stacjonarna nauka klas I-III

W związku z powyższym kluczem do regionalizacji obostrzeń, nauczanie całkowicie zdalne zostaje utrzymane w klasach I-III, znajdujących się w szkołach w następujących województwach: dolnośląskim, opolskim, śląskim, łódzkim oraz wielkopolskim. 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Security Magazine

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!