Na czym polega nauka hybrydowa?
Dla wielu rodziców uczniów klas I-III to zupełnie nowe zagadnienie: na czym polega nauka hybrydowa? Najprościej rzecz biorąc, jest to połączenie nauczania zdalnego ze stacjonarnym. Szczegółowe wytyczne, które klasy pójdą w poniedziałek do szkoły, ale które pozostaną w domu, należą do dyrekcji danej placówki edukacyjnej. O czym należy pamiętać?
- Michał Górecki
- /
- 23 kwietnia 2021
Sens nauczania hybrydowego
Nauczanie hybrydowe wprowadzane jest po to, by ograniczyć liczbę uczniów przebywających na terenie szkoły i mających ze sobą kontakt na przykład na szkolnych korytarzach, szatniach i innych częściach wspólnych. To oznacza, że ograniczenia nie będą dotyczyły klas jako całości. Np. jeżeli klasa liczy 25 dzieci, a zostanie ona wyznaczona w planie do nauczania stacjonarnego, cała klasa przychodzi do szkoły – tu nie ma rozróżnienia, że część przychodzi do szkoły, a część łączy się z resztą za pomocą komputera.
Organizacja nauczania hybrydowego może więc wyglądać w taki sposób, że klasy 1a oraz 1b w jednym dniu uczą się stacjonarnie, a 1c i 1d zdalnie. W kolejnym dniu następuje zmiana – to oczywiście tylko przykład, bowiem podział klas i wyznaczenie dni nauki stacjonarnej i zdalnej jest wewnętrzną logistyką szkoły. Najważniejsze jest to, by w danym dniu w budynku szkoły przebywała maksymalnie połowa uczniów objętych nauczaniem hybrydowym.
Luzowanie obostrzeń w 11 województwach. Wraca nauka hybrydowa dla klas I-IIIMichał Górecki
Gdzie szczegóły na temat nauczania hybrydowego
W wielu klasach to nauczyciele podczas zdalnych lekcji powinni przekazać uczniom plan organizacji pracy na kolejny tydzień. Rodzice mogą być powiadomieni komunikatem w systemie elektronicznego dziennika.
Gdzie nauka klas I-III będzie hybrydowa od 26 kwietnia?
Od poniedziałku 26 kwietnia 2021 roku, zajęcia hybrydowe dla klas I-III zostaną wprowadzone w 11 województwach, co do których rząd zdecydował o częściowym luzowaniu obostrzeń wprowadzonych w związku z trwającą pandemią koronawirusa. Ich wyznaczenie opierało się na prostej metodologii: regiony gdzie średnia dzienna liczba nowych zakażeń przekraczała 35 osób na 100 tys. mieszkańców, pozostają w systemie nauczania stacjonarnego. Tam, gdzie ten współczynnik był niższy, wprowadzono lekcje hybrydowe.
Od 26 kwietnia 2021 roku zajęcia hybrydowe zostają wprowadzone w następujących województwach: zachodniopomorskim, lubuskim, pomorskim, podlaskim, kujawsko-pomorskim, mazowieckim, warmińsko-mazurskim, lubelskim, świętokrzyskim, podkarpackim i małopolskim.
Nieetyczne zachowania przedsiębiorców w czasie pandemiiAnna Malinowska
Gdzie stacjonarna nauka klas I-III
W związku z powyższym kluczem do regionalizacji obostrzeń, nauczanie całkowicie zdalne zostaje utrzymane w klasach I-III, znajdujących się w szkołach w następujących województwach: dolnośląskim, opolskim, śląskim, łódzkim oraz wielkopolskim.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z
informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci
się
artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej
masz
szybkie linki do udostępnień.