Najdziwniejsze błędy w zeznaniach podatkowych
Jedenaście jedynek zamiast numeru PESEL lub same dziewiątki w polu NIP – tak wielu pracodawców wypełnia dane swoich pracowników w formularzu podatkowym. Ministerstwo Finansów wraz z Krajową Administracją Skarbową przypominają, że potraktowanie tego obowiązku na poważnie pozwoli na szybszą identyfikację podatnika i pomoże mu w wywiązaniu się z fiskalnych zobowiązań.

- Michał Górecki
- /
- 26 listopada 2020
Błędy w formularzu podatkowym
Fiskus zwraca uwagę, że tylko w przypadku prawidłowo wypełnionych przez pracodawcę formularzu, pracownicy mogą skorzystać z usług takich jak Twój e-PIT czy skorzystać z rozliczenia podatku dochodowego bez wychodzenia z domu.
MF przypomina, że wprowadzenie w formularzu PIT prawidłowych numerów NIP lub PESEL swoich pracowników jest obowiązkiem pracodawcy. Tymczasem zdarzają się sytuacje, w których w dokumentacji widnieją dane „z sufitu” na przykład ciąg tych samych liczb „11111111111” lub „99999999999” w miejscu, gdzie powinny pojawić się faktyczne dane. Wynika to z błędnego przekonania, że dane w tym miejscu nie będą nikomu do niczego potrzebne.
Błąd danych w PIT może oznaczać problemy
Jak informuje Krajowa Administracja Skarbowa tego typu lekceważenie obowiązku, może spowodować kłopoty pracowników z wywiązaniem się z obowiązków podatkowych. - „Prawidłowo wpisany NIP lub PESEL pozwoli na jednoznaczną identyfikację podatnika (pracownika). Dzięki temu jego zeznanie podatkowe zostanie wygenerowane i udostępnienie w usłudze Twój e-PIT na podatki.gov.pl. Ponadto podatnik (pracownik) zaloguje się do usługi Twój e-PIT z wykorzystaniem danych autoryzujących, na które składają się m.in. PESEL lub NIP, złoży zeznanie podatkowe przy użyciu np. bezpłatnej aplikacji e-Deklaracje dostępnej na podatki.gov.pl, skorzysta z ulg i odliczeń, co może spowodować zwrot nadpłaty podatku” — napisano w komunikacie KAS.
Czy obcokrajowiec może uzyskać PESEL lub NIP?
Jeżeli pracownik firmy działającej w Polsce jest cudzoziemcem mieszkającym na terenie naszego kraju, powinien ubiegać się o nadanie identyfikatora podatkowego PESEL. W tym celu powinien złożyć wniosek do urzędu miasta, gminy lub dzielnicy, wraz dokumentami, które potwierdzą dane wpisane we wniosku.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z
informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci
się
artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej
masz
szybkie linki do udostępnień.