Nowa usługa w e-Urzędzie Skarbowym. Chodzi o nadpłaty podatków

Wniosek o stwierdzenie nadpłaty podatku można już złożyć za pośrednictwem e-Urzędu Skarbowego. To oznacza, że podatnicy w tej konkretnej sprawie nie muszą już udawać się do najbliższej skarbówki. Są bowiem w stanie złożyć taki wniosek bez potrzeby wychodzenia z domu czy biura. 

Nowa usługa w e-Urzędzie Skarbowym. Chodzi o nadpłaty podatków
  • Anna Malinowska
  • /
  • 26 maja 2022

Wniosek o stwierdzenie nadpłaty podatku

Wniosek o stwierdzenie nadpłaty podatku może złożyć każdy podatnik, w przypadku którego doszło do nadpłaty podatku, lub który kwestionuje wysokość pobranego podatku lub zasadność konieczności jego zapłacenia. 

Od teraz taki wniosek można złożyć za pośrednictwem Elektronicznego Urzędu Skarbowego (e-US). Może to zrobić sam zainteresowany, jak również jego pełnomocnik, który posiada aktywne pełnomocnictwo ogólne, czyli dokument PPO-1. 

Wniosek o stwierdzenie nadpłaty podatku przez internet

Warto pamiętać, że jedyną drogą do załatwienia jakiejkolwiek sprawy za pośrednictwem e-Urzędu Skarbowego, jest wejście na stronę internetową podatki.gov.pl, oraz zalogowanie się do usługi za pośrednictwem Profilu Zaufanego, elektronicznego dowodu osobistego lub za pośrednictwem bankowości elektronicznej. Istnieje możliwość uwierzytelnienia również za pośrednictwem aplikacji mObywatel. 

Firmy mają więcej czasu na rozliczenie CITFirmy mają więcej czasu na rozliczenie CITMikołaj Frączak


Jak wnioskować o stwierdzenie nadpłaty?

Po pierwsze należy wybrać odpowiedni wniosek z listy. Przez dalszy proces poprowadzi specjalny kreator, w którym będzie trzeba wprowadzić rodzaj podatku lub formularza, kwotę ewentualnej nadpłaty, okres oraz rok, którego dotyczy wniosek, a także uzasadnienie.

Jak odnaleźć wcześniej wysłany wniosek?

Do wniosku można powrócić w dowolnym momencie za pośrednictwem zakładki „Dokumenty wysłane”. W tym miejscu istnieje możliwość uzyskania dostępu do wszelkich pism oraz wniosków, które złożyliśmy. Możne je także dowolnie filtrować. 

Jakie dane musi zawierać wniosek o stwierdzenie nadpłaty 

Kiedy decydujemy się na wysłanie wniosku, dane identyfikacyjne i adresowe są wstępnie wprowadzane do formularza. Są one edytowalne w opcji „Twoje dane”. W przypadku pełnomocników, dane mocodawców są automatycznie pobierane i wyświetlane. To oznacza, że pełnomocnicy nie muszą ich już uzupełniać.

Do każdego wniosku można dodać maksymalnie trzy załączniki – np. skany dokumentów w formacie pdf. Jedynym ograniczeniem jest to, że łączny rozmiar dołączanych plików nie może przekroczyć 6,5 MB.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Security Magazine

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!