Nowe źródło wiedzy o podatkach i cle. Jak działa system Eureka?

Potrzebne informacje podatkowe i celne można znaleźć za pomocą wyszukiwarki Eureka, która działa w ramach portalu podatki.gov.pl. Jak działa ten system. Czy korzystanie z niego wiąże się z koniecznością rejestracji i logowania?

Nowe źródło wiedzy o podatkach i cle. Jak działa system Eureka?
  • Michał Górecki
  • /
  • 14 października 2021

Jak działa Eureka na podatki.gov.pl

Wyszukiwarka systemu Eureka na podatki.gov.pl umożliwia dostęp do wielu informacji podatkowych i celnych, potrzebnych np. osobom prowadzącym działalność gospodarczą. Co ważne, z systemu uruchomionego przez resort finansów można korzystać bez konieczności zakładania konta czy logowania.

Wyszukiwarka posiada również funkcje interaktywne, które pozwalają m.in. na ocenienie przydatności informacji oraz dodawania własnych uwag. Dodatkowo, każdy użytkownik może zapisać się do newslettera. 

E-paragon. Sklep wyśle Ci go SMS-emE-paragon. Sklep wyśle Ci go SMS-emAnna Malinowska

Dla kogo wyszukiwarka Eureka?

Jak poinformowano w komunikacie Ministerstwa Finansów i Krajowej Administracji Skarbowej, system powstał przy współpracy obu instytucji. „Przeznaczony jest dla klientów Krajowej Administracji Skarbowej oraz dla pracowników i funkcjonariuszy resortu finansów. EUREKA to nowoczesne narzędzie, które w prosty i szybki sposób zapewnia dostęp do jednolitego i aktualnego stanowiska organów administracji skarbowej w zakresie interpretowania i stosowania przepisów prawa podatkowego i celnego” – poinformowała Anna Chałupa z Krajowej Administracji Skarbowej. 

W jaki sposób skorzystać z wyszukiwarki Eureka?

Wyszukiwarka systemu Eureka jest integralną częścią serwisu podatki.gov.pl. Korzystanie z serwisu jest całkowicie otwarte. Dostęp do zebranych tam informacji nie wiąże się, jak wspomnieliśmy z obowiązkiem rejestracji oraz późniejszego logowania.

Jakie informację są w systemie Eureka?

W systemie Eureka można znaleźć m.in. takie treści jak: „interpretacje indywidualne i ogólne, wiążące informacje akcyzowe i stawkowe, objaśnienia podatkowe i broszury informacyjne.

Wcześniej znajdowały się one m.in. w Systemie Informacji Podatkowej (SIP) oraz wyszukiwarce wiążących informacji akcyzowych (WIA) i stawkowych (WIS)” – wymieniono w komunikacie.

Wyszukiwanie jest możliwe na wiele sposobów tj. po frazie, kategorii, autorze oraz słowach kluczowych. Wybraną informację możesz zapisać, wydrukować (w całości lub w części), dodać do ulubionych lub wyświetlić jej szczegóły (metadane i załączniki)” - czytamy w instrukcji.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!