fb

Nowy trend konsumencki. Coraz częściej zamawiamy jedzenie z dowozem

Aż 72% Polaków przyznało, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy zamówiło jedzenie z dowozem – wynika z badania ARC Rynek i Opinia dla Rebel Tang. Zdecydowana większość zamawiających nie zwraca uwagi, czy zamawia posiłki w restauracji, czy firmie dysponującej jedynie kuchnią.

Nowy trend konsumencki. Coraz częściej zamawiamy jedzenie z dowozem
  • Mikołaj Frączak
  • /
  • 6 maja 2022

Jedzenie z dowozem

Według ankietowanych podstawowym kryterium wyboru jedzenia z dowozem jest ciekawe menu oraz darmowa dostawa posiłków. Kiedy zamawiamy po raz pierwszy, zwracamy uwagę na pozytywne opinie znajomych, które są dla nas ważniejsze niż te, znalezione np. w aplikacji mobilnej – raportuje ARC Rynek i Opinia. 

Rynek „jedzenia na telefon” w Polsce 

Usługa dostarczania posiłków na telefon pod wskazany adres jest równie popularna we wszystkich grupach demograficznych, które zostały objęte badaniem. Tak samo wśród młodych konsumentów, jak również seniorów. 

53% badanych wybiera zarówno znane jak i mniej znane marki działające na tym rynku. 60% ankietowanych zwraca uwagę na menu. Nieco mniej – bo 51% za kluczowy czynnik uważa darmową dostawę. 42% posiłkuje się opinią znajomych, a 18% komentarzami w aplikacjach. 

Boom na prywatne ubezpieczenia zdrowotne. Polacy wydali w 2021 r. miliard złotychBoom na prywatne ubezpieczenia zdrowotne. Polacy wydali w 2021 r. miliard złotychAnna Malinowska

Co to jest dark kitchen?

Dark kitchen to potoczne określenie dla biznesu, który nie wiąże się z restauracją, a bazuje jedynie na kuchni oraz logistyką dowozu jedzenia. Jak się okazuje, dla 66% konsumentów z Polski nie ma znaczenia wg jakiego modelu biznesowego prowadzona jest firma, w której zamawiamy posiłki. 

Inna rzecz to słaba znajomość wśród Polaków pojęcia „dark kitchen”. Jedynie 13% zna znaczenie tego określenia. Co ciekawe, odsetek ten jest bardzo zbliżony w różnych grupach wiekowych. 

Zaufanie do dostaw jedzenia na telefon

Według badania konsumenckiego 66% osób przyznało się, że nie miało dotąd żadnych problemów związanych z usługą dostaw jedzenia. 14% narzeka na opóźnienia, 13% wskazuje, że posiłki były zimne po dostawie. Problemy związane z użytkowaniem aplikacji, zajętością linii telefonicznej, czy niezgodności z zamówieniem sygnalizował marginalny odsetek badanych. 

Jedzenie na telefon okiem ekspertów

Dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia ocenia, że pandemia była czynnikiem, który sprawił, że znaczna część konsumentów przekonała się do zamawiania posiłków z dowozem. „Dynamiczny rozwój tej usługi widoczny jest choćby w restauracjach, gdzie kolejka kurierów oczekujących na zamówienia w godzinach szczytu jest w zasadzie taka sama jak klientów oczekujących na posiłek na miejscu. O ile w pierwszym okresie pandemii ludzie wybierali restauracje, które były im znane, gdyż wiedzieli, że zagwarantują im pożądaną jakość, o tyle obecnie znajomość restauracji, doświadczenie na miejscu nie ma już takiego znaczenia” - napisał w komentarzu do badania. 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Security Magazine

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!