Polecony na maila. Jak to działa?

Masz dość awizo i wizyt na poczcie? Chcesz wygodnie odbierać listy polecone drogą elektroniczną? Czekasz na ważny list, ale jesteś na kwarantannie? Możesz skorzystać z usługi eSkrzynka, dzięki której list polecony trafi do Ciebie przez internet. Jak to działa? Odpowiadamy.

Polecony na maila. Jak to działa?
  • Martyna Kowalska
  • /
  • 27 stycznia 2021

Usługa eSkrzynka

Po raz pierwszy usługa eSkrzynka została udostępniona przez Pocztę Polską podczas pierwszej fali zachorowań na COVID19 w kwietniu 2020 roku na mocy tymczasowych przepisów, obowiązujących do końca września ub.r.

Jak się szybko okazało, wielu klientów w usłudze zauważyło nowoczesne narzędzie usprawniające domową czy firmową logistykę. Wygodne odbieranie listów poleconych przez internet wróciło z końcem grudnia 2020 roku. Jak przyznaje Poczta Polska, w ciągu trzech tygodniu z tego rozwiązania skorzystało 4,5 tysiąca osób, które zgodziły się na przetwarzanie przez pocztę listów poleconych i dostarczanie ich prosto na eSkrzynkę.

Czy eSkrzynka została przywrócona na zawsze?

Niestety. W dalszym ciągu eSkrzynka jest usługą czasową. Według oficjalnej informacji Poczty Polskiej, obecne przepisy zezwalają na takie rozwiązanie do końca września 2021 roku.

Jak zgłosić zbycie lub nabycie pojazdu przez internet?Jak zgłosić zbycie lub nabycie pojazdu przez internet? Mikołaj Frączak

Jak działa eSkrzynka?

Poczta Polska przetwarza listy polecone w ten sposób, że skanuje całość przesyłki łącznie z kopertą jak i właściwą korespondencją, o czym adresat jest informowany za każdym razem przez e-mail. Po miesiącu, każda przesyłka zostaje fizycznie przesłana na adres podany jako korespondencyjny. Tak czy inaczej, trafi ona do skrzynki na listy przy drzwiach.

Jakie polecone nie są przesyłane na eSkrzynkę?

Zgodnie z przyjętymi zasadami na eSkrzynkę nie trafią przesyłki wysłane przez sądy i trybunały, prokuraturę, organy ścigania czy komornika, jeśli koperta zostanie oznaczona napisem „Nie podlega digitalizacji”.

Jak założyć eSkrzynkę?

eSkrzynkę można założyć bez wychodzenia z domu. Potrzebny będzie jednak profil zaufany dla potwierdzenia tożsamości! Cały proces uruchomienia usługi można przeprowadzić, wchodząc na dedykowaną usłudze stronę pod tym linkiem.

Czy trzeba założyć eSkrzynkę ponownie?

Jeśli, ktoś używał eSkrzynki podczas pierwszej fali pandemii, musi założyć ją ponownie. Pełny regulamin usługi dostępny jest tutaj.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Security Magazine

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!