Pozycjonowanie stron www - dlaczego nie ma Cię w rankingu Google?
Działania z zakresu pozycjonowania strony trwają już kilka miesięcy, a wyników jak nie było, tak nie ma? Jakie są najczęstsze powody braku widoczności w internecie? Jakie działania wykonać, by zająć wysokie pozycje w bezpłatnych wynikach wyszukiwania i docierać do potencjalnych klientów?
- Rafał Stępniewski
- /
- 11 grudnia 2022
Widoczność w wynikach organicznych, czyli pozycjonowanie
Czas oczekiwania na efekty pozycjonowania uzależniony jest od wielu czynników. Może zdarzyć się także tak, że mimo miesięcy prac, efekty będą zerowe. Wtedy, zamiast wpadać w panikę, warto przeanalizować kilka kwestii, ustalić, dlaczego nasza strona stoi w miejscu. Z pewnością pomocny będzie poradnik na temat skutecznego pozycjonowania: https://1stplace.pl/pozycjonowanie/.
A jakie są najczęstsze błędy i niedopatrzenia, które wpływają negatywnie na pozycjonowanie? To źle dobrane frazy, brak analizy, problemy z indeksacją. Pokrótce omówimy najistotniejsze czynniki.
Źle dobrane frazy kluczowe
Wiele osób twierdzi, że dobranie słów kluczowych to jedno z prostszych działań — w końcu wystarczy tylko znać nazwy usług i produktów firmy, której strona będzie pozycjonowana. Nie do końca tak to wygląda.
Frazy muszą być zgodne z zawartością strony — to po pierwsze, ale to nie jedyna ważna rzecz. W specjalistycznych narzędziach należy sprawdzić konkurencyjność danego słowa, a także miesięczną liczbę wyszukiwań. Pozycjonowanie strony na frazy, których nikt nie szuka, nie jest dobrym rozwiązaniem i z pewnością nie pomnoży zysków. Być może zajmiemy miejsce w Top10, ale konwersja się nie zwiększy.
Kolejny błąd to pozycjonowanie strony na bardzo konkurencyjne frazy. Takie działanie może nie przynieść efektów. W walce z konkurencją, na przykład z popularnymi firmami, przeznaczającymi na pozycjonowanie kilkanaście tysięcy złotych miesięcznie lub więcej, możemy nie mieć szans.
Należy więc sprawdzić różne rozwiązania, pomyśleć nad frazami lokalnymi, frazami long tail (długi ogon), znaleźć niszę, na którą będziemy w stanie się wybić.
Black hat SEO i kary od Google
Korzystanie z nieuczciwych praktyk SEO, czyli z tak zwanego Black Hat SEO, może mieć tragiczne dla strony www konsekwencje. Google nakłada kary na witryny, w których obrębie prowadzone są działania mające na celu manipulowanie wynikami wyszukiwania. Black hat seo skutkuje spadkiem strony o kilka do kilkudziesięciu pozycji, a nawet całkowitym wyłączeniem strony www z indeksu.
Jeśli więc zauważyłeś gwałtowny spadek strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, zorientuj się, czy na Twoją stronę nie zostały nałożone kary.
Brak regularnych działań on-site i off-site
Strony, które żyją, na których przez cały czas prowadzone są działania, na przykład wdrażane są teksty, a profil linków zewnętrznych się powiększa, są częściej odwiedzane przez roboty Google. W przypadku zwiększania widoczności strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, musimy więc działać regularnie. Jeśli zmiany w obrębie strony wprowadzamy bardzo rzadko i są to tylko drobne działania, nie mamy co liczyć na wysokie pozycje.
Niski Crawl budget — problemy z indeksacją a pozycjonowanie
Nie każdy właściciel strony internetowej lub sklepu e-commerce zdaje sobie sprawę z tego, że aby zmiany w obrębie witryny były widoczne w wyszukiwarce, przeprowadzane prace w pierwszej kolejności muszą być indeksowane. Roboty skanują witrynę, pobierają jej zawartość, renderują (jeśli jest to konieczne), umieszczają w indeksie. Gdy użytkownik wpisze w okno wyszukiwania frazę, rozpoczyna się rankowanie.
Problem z tym, że Google indeksuje strony www we własnym tempie. Miarą częstotliwości odwiedzania witryny przez roboty jest crawl budget. Wyskoki crawl budget zwiększa szanse na szybsze osiągnięcie rezultatów.
Na częstość indeksacji i wysokość crawl budżetu wpływają:
- wydajność strony www
- przerwy w działaniu strony
- regularność prowadzonych w obrębie witryny prac
- linkowanie wewnętrzne
- linkowanie zewnętrzne.
Jeśli proces indeksacji przebiega bardzo wolno, w pierwszej kolejności warto przeprowadzić działania, które przyczynią się do zwiększenia crawl budgetu.
Brak analizy
Ważne są regularne i prowadzone w odpowiedni sposób działania. To oczywiście nie wszystko, musimy także wiedzieć, jakie prace wykonać. Działanie na oślep może poskutkować brakiem wyników. Konieczna jest więc analiza. Za pomocą specjalistycznych narzędzi możemy sprawdzić, jakie obszary pozycjonowania wymagają zmian, jakie frazy, wyświetlane są na jakich pozycjach, jak wygląda profil linków. Możemy także zweryfikować, jak użytkownicy zachowują się na naszej stronie, które z elementów witryny są dla nich najistotniejsze.
Na podstawie zebranych danych, optymalizujemy strategię pozycjonowania.
Pozycjonowanie strony z 1stplace.pl
Pozycjonowanie Twojej strony nie przynosi efektów? W 1stplace.pl zweryfikujemy aktualne pozycje Twojej strony www bądź sklepu e-commerce. Sprawdzimy rodzaj i jakość prowadzonych do tej pory działań oraz dobór fraz kluczowych. Opracujemy strategię, zajmiemy się regularnym wdrażaniem działań i tym, by Twoja strona zajmowała coraz wyższe pozycje.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z
informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci
się
artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej
masz
szybkie linki do udostępnień.