Prawa konsumenta. Zobacz, jakie prawa przysługują sprzedawcy, a jakie kupującemu
Prawa konsumenta to zestaw przepisów i przywilejów, z których może skorzystać każdy konsument, czyli osoba, która kupuje towary lub usługi. Zobacz, jakie prawa konsumenta ci przysługują.

- Michał Górecki
- /
- 13 lutego 2019
Konsument, czyli osoba, która kupuje produkty i usługi ma możliwość zwrotu i reklamacji danego towaru. O wszystkich przywilejach konsumenta mówią prawa konsumenta.
Prawa konsumenta to zbiór przepisów, dzięki którym dowiesz się, kiedy zwrócić zakupiony towar, a kiedy będzie rozpatrzona reklamacja. Wszystko dlatego, że podczas kupowania jakiegoś produktu lub usługi zawierana jest umowa między konsumentem a sprzedawcą, O wszystkich uprawnieniach konsumenta mówi ustawa o prawach konsumenta.
Sprawdź także:
Czy można oddać towar kupiony w sklepie tradycyjnym?
Zakupy w sklepie stacjonarnym mają sporo zalet. Można np. przyjrzeć się produktowi z bliska, dotknąć go i sprawdzić, czy ma on właściwości, na których nam zależy. Czy można oddać towar zakupiony w sklepie stacjonarnym? Warto wiedzieć, że przyjęcie zwrotu towaru zakupionego w sklepie stacjonarnym nie jest obowiązkowe. Sprzedawca może przyjąć towar z własnej woli. Warto więc ustalić samodzielnie ze sprzedawcą, czy zgodzi się przyjąć produkt z powrotem, jeśli np. jest to prezent i nie spodoba się osobie obdarowanej.
Sprawdź także:
Zwrot towaru zakupionego przez internet
Zdecydowanie łatwiej jest dokonać zwrotu towaru, gdy kupujemy przez internet. Kupując towary w sieci zawiera się umowę na odległość. Wtedy prawa konsumenckie są jeszcze większe. Sprzedający musi przedstawić dokładne parametry towaru, który oferuje do sprzedaży. Konsument może oddać towar w ciągu 14 dni bez podania przyczyny.
Sprawdź także:
Prawa konsumenta pozwalają na:
- otrzymanie szczegółowych parametrów towaru
- uzyskanie pełnej informacji o sprzedawcy
- dochodzenie roszczeń
- odstąpienie od umowy
- reklamację
Konsument jednak nie zawsze może zwrócić towar. Sprzedawca ma prawo nie przyjąć reklamacji, gdy towar wykonano na zamówienie, ma krótki termin ważności albo gdy służy do higieny, a opakowanie zostało naruszone.
Jeśli konsument nie wie, jakie ma prawa, zawsze może zwrócić się do rzecznika praw konsumenta albo organizacji konsumenckich.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z
informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci
się
artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej
masz
szybkie linki do udostępnień.