Przenoszenie numerów w 2021: Plus i Play pod kreską

Aż 1.420.570 numerów komórkowych oraz 386.572 numery stacjonarne zostały przeniesione w 2021 roku – informuje Urząd Komunikacji Elektronicznej. Wśród sieci mobilnych na takiej możliwości skorzystały dwie sieci. 

Przenoszenie numerów w 2021: Plus i Play pod kreską
  • Anna Malinowska
  • /
  • 10 stycznia 2022

Kto skorzystał na przenoszeniu numerów w 2021 roku?

Jak wynika z danych za 2021 rok, dwóch z czterech operatorów skorzystało na możliwości przenoszenia numerów przez konsumentów między sieciami. Wyniki opublikował właśnie Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE). W tym wypadku najlepszym całorocznym bilansem może pochwalić się Orange, który w ten sposób zyskał aż 29.938 klientów. Dodatnim wynikiem rok skończył także T-Mobile, który dzięki przenoszeniu numerów powiększył swoją bazę kart sim o 17.840 nowych klientów.

Umowę z operatorem komórkowym rozwiążesz mailem. Nowe prawo od 21.12.2020 r.Umowę z operatorem komórkowym rozwiążesz mailem. Nowe prawo od 21.12.2020 r.Martyna Kowalska

Kto stracił na przenoszeniu numerów w 2021 roku?

Możliwość przenoszenia numerów nie była łaskawa dla dwóch pozostały operatorów. Ujemne roczne saldo z wynikiem -52.638 kart sim odnotował Polkomtel, czyli operator sieci Plus. Fatalnie statystyki przedstawiają się w odczycie P4 (sieć Play). W tym ostatnim przypadku strata wyniosła aż -133.454 numery (!). 

Czwarty kwartał należał do jednej sieci

W przypadku czwartego kwartału 2021 roku (X-XII) na przenoszeniu numerów skorzystała tylko jedna sieć – T-Mobile, który tylko z tego powodu urósł o prawie 15 tysięcy kart SIM. Pozostałe firmy znalazły się pod kreską. Orange stracił niecałe 500 numerów, natomiast P4 — 17 tysięcy klientów. Czwarty kwartał okazał się pod tym względem niezbyt udany dla Polkomtela, który musiał pogodzić się z odpływem aż 28 tysięcy klientów w ciągu zaledwie trzech ostatnich miesięcy.

Przenoszenie numeru między operatorami

Od ponad dekady polscy konsumenci mają możliwość przenoszenia numeru telefonu między różnymi firmami oferującymi usługi telekomunikacyjne. Dzięki temu rozwiązaniu numer nie jest „na stałe” przywiązany do jednego operatora. Użytkownicy mają prawo do swobodnego wyboru i zmiany usługodawcy. Najczęściej taką decyzję podejmują wraz z zakończeniem bieżącej umowy z firmą telekomunikacyjną. 

POBIERZ bezpłatne wydanie “RODOmagazyn”. Chroń siebie i najbliższych, bądź na bieżąco z informacjami na temat cyberbezpieczeństwa, RODO i ochrony danych.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!