Słuchawki AirPods Pro z usterką - jak reklamować?

Apple poinformowało o wykryciu usterki w części słuchawek AirPods Pro. Co prawda wada może dotyczyć zaledwie kilku procent tego produktu, jednak w razie jakichkolwiek wątpliwości powinniśmy zgłosić się do autoryzowanego serwisu Apple.  

Słuchawki AirPods Pro z usterką - jak reklamować?
  • Jan Wróblewski
  • /
  • 3 listopada 2020

O jaką rodzaj usterki dokładnie chodzi? 

AirPods Pro to popularne na całym świecie, słuchawki bezprzewodowe. Kilka dni temu firma Apple poinformowała, że część sprzedanych egzemplarzy może być wadliwa. Z informacji podanych przez producenta wynika, że wada produkcyjna dotyczy tylko lewej, lub tylko prawej słuchawki. Uszkodzenie może się objawiać poprzez nieprzyjemne trzeszczenie lub statyczny dźwięk nasilający się w głośnym otoczeniu. Innym objawem świadczącym o tym, że produkt jest wadliwy, może być nieprawidłowe działanie funkcji odpowiadającej za redukcję szumów.

Co zrobić, żeby wymienić uszkodzone słuchawki?

Firma Apple tłumaczy, że wady dotyczą jedynie niewielkiej części produktu. Chodzi o słuchawki wyprodukowane przed październikiem bieżącego roku. Możliwość wymiany uszkodzonego sprzętu obowiązuje przez dwa lata od  daty nabycia.

W celu wymiany wadliwego sprzętu powinniśmy zgłosić się do autoryzowanego serwisu Apple, gdzie nasze słuchawki zostaną zbadane pod kątem wskazanej przez firmę wady. W przypadku uznania naszych słuchawek za wadliwe otrzymamy za darmo nowy pozbawiony wad egzemplarz. 

Czy wymiana wadliwego sprzętu niesie ze sobą jakieś koszty? 

Co ważne program mający na celu wymianę uszkodzonych AirPods Pro odbywa się w ramach gwarancji i obejmuje cały świat. Jak czytamy na oficjalnej stronie firmy Apple, w przypadku gdy w naszym miejscu zamieszkania nie funkcjonuje żaden autoryzowany serwis, możemy skontaktować się z producentem w celu wysłania im uszkodzonych słuchawek. W takim przypadku firma zobowiązuje się do wysłania nam działającego egzemplarza jako zamiennika oraz opakowania umożliwiającego zwrot uszkodzonego lub niedziałającego produktu. Niestety wiąże się to z ustanowieniem na naszej karcie kredytowej, tymczasowej blokady autoryzacyjnej, której wysokość odpowiada pełnej wartości zastąpionego produktu. Blokada wygaśnie, jeśli naprawa zostanie objęta gwarancją lub prawem konsumenckim. W przypadku Airpods Pro procedurze nie podlega sprzęt, który został zakupiony wcześniej niż dwa lata temu.

Co stanie się z naszą gwarancją po wymianie słuchawek na nowe?

Producent, w tym wypadku firma Apple gwarantuje nam, że po wymianie wadliwego produktu przysługuje nam roczna gwarancja na wymieniony komponent. Nasza gwarancja odnawia się w przypadku wymiany słuchawek na nowe.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Security Magazine

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!