Urząd Skarbowy sprawdza… satysfakcję klientów

Niczym sieć odzieżowa, firma telekomunikacyjna lub towarzystwo ubezpieczeń – Urząd Skarbowy sprawdza… satysfakcję klientów. Do tej pory, fiskus zebrał już 25 tys. ankiet. Jakie wyniki dominują wśród ocen Krajowej Administracji Skarbowej?

Urząd Skarbowy sprawdza… satysfakcję klientów
  • Mikołaj Frączak
  • /
  • 28 lipca 2021

Klient w centrum uwagi KAS – co to za program?

Od kwietnia br. Krajowa Administracja Skarbowa prowadzi internetowe badanie ankietowe wśród osób odwiedzających urzędy skarbowe w całym kraju. Do tej pory, osoby załatwiające sprawy w skarbówce wypełniły łącznie 25 tys. ankiet, a zatem próba badania jest całkiem spora. Wyniki badań zgromadzonych w trakcie programu mają zostać wykorzystywane„do projektowania nowych rozwiązań i ulepszania obsługi w urzędach” – napisano w komunikacie resortu finansów. 

Jak Urzędy Skarbowe badają zadowolenie klientów?

Badania prowadzone są bez przerwy od kwietnia 2021 roku w ramach tzw. badania ilościowego. Link do specjalnej ankiety wysyłany jest przez naczelnika urzędu skarbowego na adres e-mail, który został podany przez interesanta w trakcie umawiania wizyty w skarbówce. Jak zapewnia KAS, ankieta jest całkowicie dobrowolna oraz anonimowa. 

Zdaniem szefowej KAS, wiceminister Magdaleny Rzeczkowskiej - „Prowadzenie badań internetowych pozwala nam szybko zbierać informacje od osób, które miały bezpośredni kontakt z urzędem skarbowym. Są to oceny tym cenniejsze, że oparte na doświadczeniach, a nie zasłyszanych opiniach”.

Codziennie 21 tys. osób umawia się w sieci na… spotkanie z fiskusemCodziennie 21 tys. osób umawia się w sieci na… spotkanie z fiskusemMartyna Kowalska

O co pyta Urząd Skarbowy?

Pytania dotyczą nie tylko ogólnego zadowolenia z wizyty, ale także emocji, czy wysiłku włożonego w załatwianie spraw w US. Badani oceniają obsługującego ich pracownika. Dodatkowym elementem są pytania otwarte, czyli każda osoba może dopisać do ankiety coś od siebie.

Mail z ankietą od Urzędu Skarbowego

Każda osoba, która umówiła się na wizytę w urzędzie skarbowym przez internet, otrzymuje maila z ankietą. Urząd Skarbowy nie prosi w niej o żadne dane wrażliwe, czy osobiste, a rola odbiorcy ogranicza się jedynie na zaznaczeniu właściwych odpowiedzi. 

Jak Polacy oceniają skarbówkę?

Najwyraźniej obiegowe opinie o spotkaniu z fiskusem, często nie mają żadnego pokrycia z rzeczywistością, przynajmniej tak wynika ze wstępnych rezultatów ankiety. W czerwcu 2021 roku poziom satysfakcji wyniósł wg KAS… 80%. A to oznacza, że tylko co piąty interesant wyszedł niezadowolony z urzędu. Jeszcze ciekawiej wygląda wynik pozytywnych emocji – aż 86% (!). Ze skuteczności pierwszego kontaktu zadowolonych jest 76% klientów. 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Security Magazine

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!

O nas

Rzetelna Grupa

Rzetelna Grupa Sp. z o.o - firma doradztwa biznesowo-prawnego. Jest właścicielem marki dziennikprawny.pl

Wydawca

Rzetelna Grupa Sp. z o.o.
ul. Nowogrodzka 42 lok. 12
00-695 Warszawa
[email protected]
NIP: 524-261-19-51, Regon: 141022624, KRS: 0000284065
Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie
XII Wydział Gospodarczy KRS
Kapitał zakładowy: 50.000 zł
2007 - 2024 © Copyright - Rzetelna Grupa Sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone.