Urząd Skarbowy sprawdza… satysfakcję klientów
Niczym sieć odzieżowa, firma telekomunikacyjna lub towarzystwo ubezpieczeń – Urząd Skarbowy sprawdza… satysfakcję klientów. Do tej pory, fiskus zebrał już 25 tys. ankiet. Jakie wyniki dominują wśród ocen Krajowej Administracji Skarbowej?
- Mikołaj Frączak
- /
- 28 lipca 2021
Klient w centrum uwagi KAS – co to za program?
Od kwietnia br. Krajowa Administracja Skarbowa prowadzi internetowe badanie ankietowe wśród osób odwiedzających urzędy skarbowe w całym kraju. Do tej pory, osoby załatwiające sprawy w skarbówce wypełniły łącznie 25 tys. ankiet, a zatem próba badania jest całkiem spora. Wyniki badań zgromadzonych w trakcie programu mają zostać wykorzystywane„do projektowania nowych rozwiązań i ulepszania obsługi w urzędach” – napisano w komunikacie resortu finansów.
Jak Urzędy Skarbowe badają zadowolenie klientów?
Badania prowadzone są bez przerwy od kwietnia 2021 roku w ramach tzw. badania ilościowego. Link do specjalnej ankiety wysyłany jest przez naczelnika urzędu skarbowego na adres e-mail, który został podany przez interesanta w trakcie umawiania wizyty w skarbówce. Jak zapewnia KAS, ankieta jest całkowicie dobrowolna oraz anonimowa.
Zdaniem szefowej KAS, wiceminister Magdaleny Rzeczkowskiej - „Prowadzenie badań internetowych pozwala nam szybko zbierać informacje od osób, które miały bezpośredni kontakt z urzędem skarbowym. Są to oceny tym cenniejsze, że oparte na doświadczeniach, a nie zasłyszanych opiniach”.
Codziennie 21 tys. osób umawia się w sieci na… spotkanie z fiskusemMartyna Kowalska
O co pyta Urząd Skarbowy?
Pytania dotyczą nie tylko ogólnego zadowolenia z wizyty, ale także emocji, czy wysiłku włożonego w załatwianie spraw w US. Badani oceniają obsługującego ich pracownika. Dodatkowym elementem są pytania otwarte, czyli każda osoba może dopisać do ankiety coś od siebie.
Mail z ankietą od Urzędu Skarbowego
Każda osoba, która umówiła się na wizytę w urzędzie skarbowym przez internet, otrzymuje maila z ankietą. Urząd Skarbowy nie prosi w niej o żadne dane wrażliwe, czy osobiste, a rola odbiorcy ogranicza się jedynie na zaznaczeniu właściwych odpowiedzi.
Jak Polacy oceniają skarbówkę?
Najwyraźniej obiegowe opinie o spotkaniu z fiskusem, często nie mają żadnego pokrycia z rzeczywistością, przynajmniej tak wynika ze wstępnych rezultatów ankiety. W czerwcu 2021 roku poziom satysfakcji wyniósł wg KAS… 80%. A to oznacza, że tylko co piąty interesant wyszedł niezadowolony z urzędu. Jeszcze ciekawiej wygląda wynik pozytywnych emocji – aż 86% (!). Ze skuteczności pierwszego kontaktu zadowolonych jest 76% klientów.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z
informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci
się
artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej
masz
szybkie linki do udostępnień.