Wizyta w skarbówce po wcześniejszym umówieniu

26 października w 5 województwach uruchomiono nowy model obsługi podatników, który 16 listopada obejmie cały kraj – poinformowała Krajowa Administracja Skarbowa (KAS). Bezpośrednia wizyta w skarbówce będzie możliwa po wcześniejszym umówieniu. Jak zaznacza KAS chodzi o zwiększenie bezpieczeństwa podatników a także większy komfort podczas kontaktów z fiskusem

Wizyta w skarbówce po wcześniejszym umówieniu
  • Martyna Kowalska
  • /
  • 27 października 2020

Jak umówić się do urzędu skarbowego?

Jak informuje KAS, nowy model obsługi został przetestowany podczas pilotażowej akcji już latem. Objęła ona wówczas dwa województwa – podlaskie oraz wielkopolskie. W poniedziałek, 26 października nowa usługa ruszyła w pięciu kolejnych regionach: dolnośląskim, lubuskim, opolskim, śląskim oraz warmińsko-mazurskim. W wymienionych województwach podatnicy otrzymali dostęp do specjalnego formularza online, za pomocą którego można umówić się na terminy od 9 listopada włącznie.

Krajowa Administracja Skarbowa planuje, że po 16 listopada usługa umawiania wizyt w urzędach będzie dostępna w całym kraju.

Usługa chargeback, czyli dlaczego warto płacić kartąUsługa chargeback, czyli dlaczego warto płacić kartą Michał Górecki

W jaki sposób uzgodnić termin wizyty w urzędzie skarbowym?

Wizyty można umawiać przez internet, telefon a także podczas osobistej wizyty w urzędzie w punkcie oznaczonym napisem „Umawianie wizyt”, który zazwyczaj zlokalizowany jest blisko wejścia.

Korzystając z drogi internetowej należy wejść na stronę https://wizyta.podatki.gov.pl/ lub witrynę swojego urzędu skarbowego i dalej postępować zgodnie z instrukcją. W przypadku kontaktu telefonicznego, należy zadzwonić do swojego urzędu (numery telefonów dostępne są na stronach internetowych poszczególnych US)

Podatnicy o umawianiu się do urzędów skarbowych

Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez KAS wśród podatników z województwa podlaskiego, objętego latem pilotażową usługą, aż 77 proc. badanych pozytywnie oceniło nowy model obsługi zaznaczając, że rezerwacja poprawiła sprawność oraz zwiększyła bezpieczeństwo. Nieco mniej, bo 72 proc. stwierdziło, że zaproponowany formularz jest czytelny oraz zrozumiały.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Security Magazine

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!