Zgoda klienta oraz dodatkowe opłaty za połączenia w umowach zawieranych poza lokalem lub na odległość

Zapis ściśle powiązany z art. 10 i art. 11 ustawy o prawach konsumenta. Co oznacza zgoda na "dodatkową płatność" i w jakim czasie należy ją uzyskać oraz konsekwencje jej braku, o tym mówimy w poniższym artykule.

Spotkanie w hotelu

Art. 25 ustawy o prawach konsumenta

Do umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość stosuje się przepisy art. 10 i art. 11.

Ustawa podkreśla w tym miejscu, że do umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość ma zastosowanie przepis wprowadzający konieczność uzyskania wyraźnej zgody konsumenta na jakiekolwiek dodatkowe płatności wynikające z zawieranej umowy, jak też zakaz pobierania przez przedsiębiorcę dodatkowych opłat za wykonywane do niego połączenia telefoniczne.

Dokładne opisy zagadnień poruszanych w przepisach art. 10 i art. 11 znajdują się w uwagach do przytoczonych artykułów.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!