Zgoda klienta oraz dodatkowe opłaty za połączenia w umowach zawieranych poza lokalem lub na odległość
Zapis ściśle powiązany z art. 10 i art. 11 ustawy o prawach konsumenta. Co oznacza zgoda na "dodatkową płatność" i w jakim czasie należy ją uzyskać oraz konsekwencje jej braku, o tym mówimy w poniższym artykule.

Art. 25 ustawy o prawach konsumenta
Do umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość stosuje się przepisy art. 10 i art. 11.
Ustawa podkreśla w tym miejscu, że do umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość ma zastosowanie przepis wprowadzający konieczność uzyskania wyraźnej zgody konsumenta na jakiekolwiek dodatkowe płatności wynikające z zawieranej umowy, jak też zakaz pobierania przez przedsiębiorcę dodatkowych opłat za wykonywane do niego połączenia telefoniczne.
Dokładne opisy zagadnień poruszanych w przepisach art. 10 i art. 11 znajdują się w uwagach do przytoczonych artykułów.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z
informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się
artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz
szybkie linki do udostępnień.