Zły kwartał dla Plusa i Play – UKE podało dane migracji numerów za I kwartał 2022
Plus i Play nie zaliczą pierwszego kwartału 2022 r. do udanych pod względem przeniesień numerów. Obie sieci straciły najwięcej numerów z całej wielkiej czwórki operatorów. Kto zyskał, a kto stracił w pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku? Odpowiadamy.
- Anna Malinowska
- /
- 6 kwietnia 2022
Przenoszenie numerów ciągle w modzie
Tylko w pierwszym kwartale 2022 roku w sieciach komórkowych przeniesiono ponad 340 tysięcy numerów – informuje Urząd Komunikacji Elektronicznej w najnowszym raporcie. Przedstawiono w nim dokładne statystyki przenoszenia numerów z wykorzystaniem zarządzanego przez regulatora systemu pod nazwą PLI CBD, czyli „Platforma Lokalizacyjno-Informacyjna z Centralną Bazą Danych”.
Dokładnie rzecz ujmując, w pierwszym kwartale 2022 roku przeniesiono łącznie 343.342 numery, czyli o ok. 28 tys. mniej niż w ostatnim kwartale 2021 roku.
Przenoszenie numerów w 2021: Plus i Play pod kreskąAnna Malinowska
Aż trzech operatorów na minusie
W I kw. 2022 roku najgorszy wynik pod tym względem odnotowało dwóch operatorów. Plus (Polkomtel) oraz Play (P4) stracili po ponad 22 tysiące klientów. Na minusie, choć sporo mniejszym, znalazł się także Orange Polska, z którego puli ubyło łącznie 7,1 tys. numerów zapisanych na kartach SIM.
T-Mobile na plusie
Jedyną siecią, która mogła zakończyć miniony kwartał w wyśmienitym nastroju, jest T-Mobile Polska, który za sprawą możliwości przeniesienia numerów zyskał przeszło 12 tysięcy nowych użytkowników kosztem konkurencji.
Migracja numerów w sieciach stacjonarnych
Z kolei wśród operatorów stacjonarnych w pierwszym kwartale 2022 roku przeniesiono razem 92.935 numerów. To o przeszło 24 tysiące mniej niż w IV kwartale 2021 roku, kiedy odczyt ten wyniósł 117.073 numery.
Przeniesienie numeru do innego operatora
Z możliwości przeniesienia numeru telefonu do innego operatora polscy konsumenci mogą korzystać od przeszło dekady. Wcześniej numer telefonu był na stałe powiązany z danym operatorem. Po uwolnieniu rynku użytkownicy mogą swobodnie decydować o zmianie usługodawcy. Najczęściej takie decyzje podejmowane są pod koniec trwania bieżącej umowy z firmą telekomunikacyjną.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z
informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci
się
artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej
masz
szybkie linki do udostępnień.