Zły kwartał dla Plusa i Play – UKE podało dane migracji numerów za I kwartał 2022

Plus i Play nie zaliczą pierwszego kwartału 2022 r. do udanych pod względem przeniesień numerów. Obie sieci straciły najwięcej numerów z całej wielkiej czwórki operatorów. Kto zyskał, a kto stracił w pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku? Odpowiadamy.

Zły kwartał dla Plusa i Play – UKE podało dane migracji numerów za I kwartał 2022
  • Anna Malinowska
  • /
  • 6 kwietnia 2022

Przenoszenie numerów ciągle w modzie

Tylko w pierwszym kwartale 2022 roku w sieciach komórkowych przeniesiono ponad 340 tysięcy numerów – informuje Urząd Komunikacji Elektronicznej w najnowszym raporcie. Przedstawiono w nim dokładne statystyki przenoszenia numerów z wykorzystaniem zarządzanego przez regulatora systemu pod nazwą PLI CBD, czyli „Platforma Lokalizacyjno-Informacyjna z Centralną Bazą Danych”.

Dokładnie rzecz ujmując, w pierwszym kwartale 2022 roku przeniesiono łącznie 343.342 numery, czyli o ok. 28 tys. mniej niż w ostatnim kwartale 2021 roku. 

Przenoszenie numerów w 2021: Plus i Play pod kreskąPrzenoszenie numerów w 2021: Plus i Play pod kreskąAnna Malinowska

Aż trzech operatorów na minusie

W I kw. 2022 roku najgorszy wynik pod tym względem odnotowało dwóch operatorów. Plus (Polkomtel) oraz Play (P4) stracili po ponad 22 tysiące klientów. Na minusie, choć sporo mniejszym, znalazł się także Orange Polska, z którego puli ubyło łącznie 7,1 tys. numerów zapisanych na kartach SIM. 

T-Mobile na plusie

Jedyną siecią, która mogła zakończyć miniony kwartał w wyśmienitym nastroju, jest T-Mobile Polska, który za sprawą możliwości przeniesienia numerów zyskał przeszło 12 tysięcy nowych użytkowników kosztem konkurencji. 

Migracja numerów w sieciach stacjonarnych

Z kolei wśród operatorów stacjonarnych w pierwszym kwartale 2022 roku przeniesiono razem 92.935 numerów. To o przeszło 24 tysiące mniej niż w IV kwartale 2021 roku, kiedy odczyt ten wyniósł 117.073 numery. 

Przeniesienie numeru do innego operatora

Z możliwości przeniesienia numeru telefonu do innego operatora polscy konsumenci mogą korzystać od przeszło dekady. Wcześniej numer telefonu był na stałe powiązany z danym operatorem. Po uwolnieniu rynku użytkownicy mogą swobodnie decydować o zmianie usługodawcy. Najczęściej takie decyzje podejmowane są pod koniec trwania bieżącej umowy z firmą telekomunikacyjną. 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Security Magazine

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!