Biznes, konsumenci i administracja publiczna w sieci. Tak Polacy korzystają z internetu
Ponad 16 proc. Polaków wciąż nie ma dostępu do internetu. Czy ta sytuacja szybko się zmieni?

- Martyna Kowalska
- /
- 20 marca 2019
Internet stał się chlebem powszednim nie tylko polskiego przedsiębiorcy, ale także konsumentów, którzy coraz częściej kupują w sieci. Choć internet na dobre zagościł w gospodarstwach domowych, pod względem wykorzystania dobrodziejstw wirtualnej rzeczywistości wciąż daleko nam do europejskiej czołówki.
Czytaj też:
Kiedy nie możesz odstąpić od umowy?
Czy gwarancja musi być wydana zawsze na piśmie?
Ilu Polaków kupuje w sieci?
Konsumentów szukających towarów i usług w sieci przybywa – wynika z badania przeprowadzonego przez Główny Urząd Statystyczny. Liczba zamawiających w internecie wzrosła z poziomu 33 proc. w 2017 roku, do 37 proc. w 2018 roku. Przeciętny konsument w sieci ma nie więcej niż 34 lata i mieszka w województwie mazowieckim. W tym regionie, jak wynika z badania, także najczęściej korzystano z usług e-administracji.
Korzystanie z internetu deklaruje już 96 proc. firm i 84 proc. gospodarstw domowych. Podstawowym celem korzystania z internetu dla 64 proc. użytkowników jest znalezienie informacji o towarach i usługach. Internauci przyznali, że chętnie korzystają z poczty elektronicznej. Media społecznościowe i bankowość elektroniczna zeszły na dalszy plan.Dlaczego 16 proc. gospodarstw domowych nadal jest odłączona od internetu? Brak potrzeby korzystania z internetu był głównym powodem braku dostępu do sieci dla 69 proc. z nich. Do innych powodów badani zaliczyli: brak umiejętności, zbyt wysokie koszty sprzętu i dostępu do sieci, a także „niechęć do internetu”.
Mimo coraz szerszego dostępu do sieci, w porównaniu z resztą Europy pozostajemy w tyle.
Źródło raport GUS Jak korzystamy z Internetu? 2018 z dnia 8 marca 2019
Bezpieczne użytkowanie poczty elektronicznej – podstawowe zasady
Dzisiaj bez poczty elektronicznej trudno sobie wyobrazić codzienne funkcjonowanie. Ze względu na to, że często znajdują się w niej bardzo ważne dane, trzeba ją odpowiednio chronić. Jakie są podstawowe zasady bezpiecznego użytkowania poczty elektronicznej?
Otrzymana korespondencja, zwłaszcza oficjalna, powinna mieć odpowiadającą sobie treść. Jeżeli są w niej liczne błędy gramatyczne i ortograficzne, powinna zaświecić Ci się czerwona lampka. Czasami tego rodzaju wiadomości są tłumaczone przy użyciu translatora i jest to bardzo niepokojące.
Szczegółowe informacje znajdziesz w materiale o tym jak bezpiecznie korzystać z internetu
Czytaj też:
10 sposobów na zabezpieczenie swoich danych osobowych
Kserowanie dowodu osobistego przez operatora a ochrona danych osobowych
Czy własny sklep internetowy to dobry sposób na biznes?
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z
informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci
się
artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej
masz
szybkie linki do udostępnień.