Ciężarówki zarejestrowane w Rosji i Białorusi nie wjadą do Polski
Na wybranych przejściach granicznych niemożliwy będzie przejazd ciężarówek, przyczep i innych pojazdów zarejestrowanych w Rosji i Białorusi. Nowe przepisy podpisał już minister Mariusz Kamiński.
- Damian Jemioło
- /
- 21 czerwca 2023
Przyczepy i ciężarówki z Rosji i Białorusi nie wjadą do Polski
Od czerwca według nowych przepisów, zabronione będzie przekraczanie granicy przez duże ciężarówki, samochody z przyczepami oraz zespoły pojazdów zarejestrowanych w Rosji i Białorusi. Takie ograniczenia są reakcją na prośby o zaostrzenie kontroli nad przewoźnikami z tych krajów, którzy używali przyczep i naczep zarejestrowanych w Białorusi i Rosji, aby uniknąć nałożonych na nich sankcji.
Ograniczenia dla konkretnych typów pojazdów związanych z Białorusią i Rosją zostały wprowadzone, aby wzmocnić kontrolę nad ruchem towarowym i utrzymać bezpieczeństwo na granicy.
Co Polska importuje z Białorusi? Handel ma się dobrzeDamian Jemioło
Ograniczenia w ruchu granicznym dla wymienionych pojazdów obowiązuje już od 1 czerwca 2023 r. Ta decyzja będzie miała duże znaczenie dla przewoźników, którzy będą musieli dostosować się do nowych zasad.
Osoby nadal zainteresowane przewozem i przekraczaniem granicy muszą zapoznać się z nowymi przepisami i dostosować się, aby uniknąć potencjalnych konsekwencji.
Niektórzy eksperci wskazują jednak, że taki przepis niekoniecznie musi coś zmienić. W końcu Białorusini i Rosjanie nadal mogliby przekraczać granicę Polski przez Litwę. W końcu ów przepis ma obowiązywać tylko na przejściach granicznych z Białorusią.
Rosja przygotowuje odpowiedź
Oczywiście, prawo to nie umknęło uwadze rosyjskich władz. Chcą one wprowadzić podobne prawo, które będzie obowiązywać przewoźników z Polski. Domaga się tego m.in. Ewegnij Moskwiczow, czyli przewodniczący Stowarzyszenia Samochodowych Przewoźników Międzynarodowych i deputowany do rosyjskiej Dumy.
Co Polska importuje z Chin i... Rosji?Damian Jemioło
Duma zaproponowała także wyłączenie możliwości tankowania polskich pojazdów po rosyjskich cenach detalicznych. Zamiast tego obowiązywałyby ich koszty paliwa ustalane na poziomie cen Unii Europejskiej.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z
informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci
się
artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej
masz
szybkie linki do udostępnień.