Czy food tracki to dobry pomysł na biznes?

Szukasz pomysłu na gastronomiczny biznes, który nie generuje ogromnej ilości kosztów? Szukasz czegoś, co pozwoli Ci sprawdzić, czy gastronomia to coś dla Ciebie? Pomyśl o food tracku. To z pewnością biznes z przyszłością.

Czy food tracki to dobry pomysł na biznes?
  • Anna Petynia-Kawa
  • /
  • 29 kwietnia 2023

Dlaczego warto zainwestować w food track?

Właściciele food tracków, nieudolnie tłumaczonych na język polski żarciowozów, wskazują na wiele zalet takiego rozwiązania w biznesie gastronomicznym. Najczęściej wskazują: 

  • niewielkie, w porównaniu do klasycznego lokalu gastronomicznego, koszty uruchomienia biznesu, 
  • mobilność food tracka, co pozwala zmieniać miejsce i obsługę gastronomiczną popularnych imprez, np. festynów, festiwali, 
  • może być uzupełnieniem tradycyjnego biznesu gastronomicznego lub cateringu, 
  • łatwo rozwijać i skalować biznes na inne lokalizacje w danym mieście lub nowe miasta, 
  • większa niezależność i wolność, lepszy kontakt z klientem (nie ma pośrednictwa kelnera).

Jakie ograniczenia niesie ze sobą food track? 

Sanepid wyraźnie określa zasady działania w mobilnej gastronomii. W tym typie biznesu zabronione jest przygotowywanie żywności od podstaw, obieranie oraz krojenie warzyw. Wobec tego potrawy serwowane z food trucka powinny powstawać z użyciem gotowych półproduktów, takich jak już przygotowane warzywa, mięso lub owoce morza, lub też muszą być odpowiednio przygotowane w stałym lokalu.

Czy dzieci mogą kupić piwo 0%? Odpowiadamy!Czy dzieci mogą kupić piwo 0%? Odpowiadamy!Małgorzata Łaziuk

W food tracku nie można przechowywać razem mięsa surowego, pieczonego i gotowanego. Żywność powinna być przechowywana w sposób niedostępny dla osób postronnych.

Gdzie postawić food track? 

Chociaż wydawać by się mogło, że food truck może być prowadzony w dowolnym miejscu, to jednak istnieją ograniczenia prawne, których należy przestrzegać. Oto niektóre z miejsc, w których można prowadzić legalnie taką działalność:

  • imprezy masowe, takie jak zloty, festyny czy koncerty, które odbywają się przede wszystkim w miesiącach od maja do października. Aby móc wziąć udział w takim wydarzeniu, należy się zgłosić do organizatora i spełnić jego wymagania.
  • centrum miasta, gdzie warto postawić food trucka w okolicy biurowców, gdzie znajdują się potencjalni klienci, czyli pracownicy biur. Należy jednak uzyskać odpowiednią zgodę na prowadzenie takiej działalności.
  • miejsca turystyczne lub rekreacyjne, takie jak nad jeziorem czy w okolicy parku, gdzie można wypocząć na świeżym powietrzu i skorzystać z oferty food trucka.

Co można, a czego nie wolno robić na działce ROD?Co można, a czego nie wolno robić na działce ROD?Anna Pakaszewska-Cetera

Co można sprzedawać w food tracku? 

Właściciele food tracków są niezwykle kreatywni. Pomysłów na jedzenie sprzedawane z żarciowozu jest wiele, oto kilka przykładowych: 

  • lody, 
  • kawa i herbata, 
  • zdrowa żywność, 
  • owoce morza, 
  • kuchnia roślinna, 
  • burgery, hot dogi, frytki i inne fast foody, 
  • pierogi, 
  • regionalne smakołyki, 
  • orientalne jedzenie, 
  • tacosy na różne sposoby, 
  • zupy, 
  • sushi, 
  • sałatki i surówki, 
  • owoce w czekoladzie, 
  • kanapki, 
  • zupy. 

Jak reklamować food track? 

Zazwyczaj ludzie młodzi stanowią grupę klientów food trucków. Dlatego ważne jest, aby mobilna gastronomia miała atrakcyjny wygląd. Im bardziej oryginalny, ciekawy styl food trucka, tym lepiej. Niezbędna jest też intrygująca nazwa. 

Majówka 2023. Jak ją spędzić w Polsce?Majówka 2023. Jak ją spędzić w Polsce?Joanna Gościńska

Aby dotrzeć do grupy docelowej, warto prowadzić profile na portalach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram czy TikTok. Można dokumentować trasy food trucka, opowiadać o nowościach w menu, dodawać relacje z pracy.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Security Magazine

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!

O nas

Rzetelna Grupa

Rzetelna Grupa Sp. z o.o - firma doradztwa biznesowo-prawnego. Jest właścicielem marki dziennikprawny.pl

Wydawca

Rzetelna Grupa Sp. z o.o.
ul. Nowogrodzka 42 lok. 12
00-695 Warszawa
[email protected]
NIP: 524-261-19-51, Regon: 141022624, KRS: 0000284065
Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie
XII Wydział Gospodarczy KRS
Kapitał zakładowy: 50.000 zł
2007 - 2024 © Copyright - Rzetelna Grupa Sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone.