fb

Energia jądrowa w Polsce? Najpierw edukacja i informacja

Z ogólnopolską kampanią informacyjno-edukacyjną na temat energii jądrowej startuje Ministerstwo Klimatu i Środowiska. Będzie ona prowadzona pod hasłem „Poznaj Atomickich”. 

Energia jądrowa w Polsce? Najpierw edukacja i informacja
  • Mikołaj Frączak
  • /
  • 17 października 2022

Energia jądrowa w Polsce? Najpierw edukacja

Jak informuje Ministerstwo Klimatu i Środowiska bohaterami kampanii jest rodzina Atomickich. W ten sposób resort chce pokazać przykłady z życia codziennego, które pomogą zrozumieć, jakie możliwości wiążą się z energetyką jądrową. Resort odpowie także na pytanie jak bardzo budowa elektrowni atomowych wpłynie na życie zwykłych Polaków. Wiadomo, że w kampanię zaangażowani zostaną także eksperci oraz popularyzatorzy nauki. 

Jak zaznacza minister klimatu, Anna Moskwa - „Celem kampanii jest uświadomienie społeczeństwu, że energetyka jądrowa to bezpieczne, bezemisyjne źródło energii, które zapewni nam bezpieczeństwo energetyczne i stałe dostawy prądu w niskiej cenie”- powiedziała. Dodała przy tym, że ministerstwo chce mówić o faktach na temat energii jądrowej, oraz sprawić, by ten temat pojawiał się w codziennych dyskusjach w polskich domach. 

Czy Polacy popierają budowę elektrowni jądrowych?

Ministerstwo Klimatu powołuje się przy tym na wyniki zleconych przez siebie w listopadzie 2021r. badań opinii społecznej. Zgodnie z nimi poparcie dla budowy elektrowni jądrowej w naszym kraju wynosi 74,3% Polaków. W tym samym badaniu niemal wszyscy zapytani (94,8%) wskazali na konieczność przeprowadzenia w Polsce kampanii edukacyjnej na temat energetyki jądrowej.

Elektrownia jądrowa w Polsce? Pomysł popiera ¾ Polaków!Elektrownia jądrowa w Polsce? Pomysł popiera ¾ Polaków!Anna Malinowska

Kampania na temat energetyki jądrowej

Kampanię informacyjno-edukacyjną MKiŚ zamierza przeprowadzić w internecie, prasie oraz w rozgłośniach radiowych i stacjach telewizyjnych. Emisję spotów telewizyjnych oraz radiowych zaplanowano na przełom października i listopada 2022 roku. W kampanii wykorzystane zostaną multimedialne formy komunikacji. W jej ramach powstanie szereg materiałów edukacyjnych, m.in. filmy i audycje popularno-naukowe, infografiki oraz spoty telewizyjne i radiowe. Zostaną one zamieszczone na dedykowanej kampanii stronie internetowej: www.poznajatomickich.pl – czytamy w komunikacie resortu klimatu.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Security Magazine

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!