Energia jądrowa w Polsce? Najpierw edukacja i informacja

Z ogólnopolską kampanią informacyjno-edukacyjną na temat energii jądrowej startuje Ministerstwo Klimatu i Środowiska. Będzie ona prowadzona pod hasłem „Poznaj Atomickich”. 

Energia jądrowa w Polsce? Najpierw edukacja i informacja
  • Mikołaj Frączak
  • /
  • 17 października 2022

Energia jądrowa w Polsce? Najpierw edukacja

Jak informuje Ministerstwo Klimatu i Środowiska bohaterami kampanii jest rodzina Atomickich. W ten sposób resort chce pokazać przykłady z życia codziennego, które pomogą zrozumieć, jakie możliwości wiążą się z energetyką jądrową. Resort odpowie także na pytanie jak bardzo budowa elektrowni atomowych wpłynie na życie zwykłych Polaków. Wiadomo, że w kampanię zaangażowani zostaną także eksperci oraz popularyzatorzy nauki. 

Jak zaznacza minister klimatu, Anna Moskwa - „Celem kampanii jest uświadomienie społeczeństwu, że energetyka jądrowa to bezpieczne, bezemisyjne źródło energii, które zapewni nam bezpieczeństwo energetyczne i stałe dostawy prądu w niskiej cenie”- powiedziała. Dodała przy tym, że ministerstwo chce mówić o faktach na temat energii jądrowej, oraz sprawić, by ten temat pojawiał się w codziennych dyskusjach w polskich domach. 

Czy Polacy popierają budowę elektrowni jądrowych?

Ministerstwo Klimatu powołuje się przy tym na wyniki zleconych przez siebie w listopadzie 2021r. badań opinii społecznej. Zgodnie z nimi poparcie dla budowy elektrowni jądrowej w naszym kraju wynosi 74,3% Polaków. W tym samym badaniu niemal wszyscy zapytani (94,8%) wskazali na konieczność przeprowadzenia w Polsce kampanii edukacyjnej na temat energetyki jądrowej.

Elektrownia jądrowa w Polsce? Pomysł popiera ¾ Polaków!Elektrownia jądrowa w Polsce? Pomysł popiera ¾ Polaków!Anna Malinowska

Kampania na temat energetyki jądrowej

Kampanię informacyjno-edukacyjną MKiŚ zamierza przeprowadzić w internecie, prasie oraz w rozgłośniach radiowych i stacjach telewizyjnych. Emisję spotów telewizyjnych oraz radiowych zaplanowano na przełom października i listopada 2022 roku. W kampanii wykorzystane zostaną multimedialne formy komunikacji. W jej ramach powstanie szereg materiałów edukacyjnych, m.in. filmy i audycje popularno-naukowe, infografiki oraz spoty telewizyjne i radiowe. Zostaną one zamieszczone na dedykowanej kampanii stronie internetowej: www.poznajatomickich.pl – czytamy w komunikacie resortu klimatu.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Security Magazine

Czy ten artykuł był przydatny?

Czy pracodawca ma prawo do oceny pracownika?
Praca

Czy pracodawca ma prawo do oceny pracownika?

Ocena pracownika jest istotnym elementem systemu zarządzania zasobami ludzkimi. Pracodawca jest zobowiązany do dokonywania ocen pracowników w różnych sytuacjach — przy rekrutacji, przy przyznawaniu...

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!