Koniec eSkrzynki. Co z pandemiczną usługą Poczty Polskiej?

Uruchomiona w czasie pierwszej fali pandemii, na mocy tymczasowych przepisów usługa „eSkrzynka” Poczty Polskiej, zostanie wygaszona. Polegała ona na skanowaniu listów poleconych i wysyłania ich na maila do adresatów, którzy zgodzili się na takie przetwarzanie korespondencji. Niestety, przepisy umożliwiające to rozwiązanie przestaną obowiązywać 30 września. 

Koniec eSkrzynki. Co z pandemiczną usługą Poczty Polskiej?
  • Anna Malinowska
  • /
  • 22 września 2021

Do kiedy działa eSkrzynka?

Niektóre rozwiązania wprowadzone w związku z pandemią całkiem nieźle się przyjęły. Warto w tym kontekście wspomnieć bp.o e-wizycie w ZUS, czy systemie umawiania spotkań w skarbówce. Mogło się wydawać, że równie sprawnie przyjmie się eSkrzynka na poczcie. 

Jak jednak wynika z komunikatu operatora, usługa ta przestanie być świadczona z końcem września, bowiem tylko do tego czasu obowiązują przepisy, które umożliwiały jej świadczenie.

Codziennie 21 tys. osób umawia się w sieci na… spotkanie z fiskusemCodziennie 21 tys. osób umawia się w sieci na… spotkanie z fiskusemMartyna Kowalska

Na czym polega eSkrzynka? 

Wielu klientów w usłudze zauważyło nowoczesne narzędzie ułatwiające zarówno domową, jak i firmową logistykę. Wygodne odbieranie listów poleconych przez internet (a właściwie ich skanów), z pewnością pozwalało na oszczędność czasu. Kiedy po krótkiej przerwie, usługa wróciła z końcem grudnia 2020 roku, tylko w ciągu trzech tygodni z tego rozwiązania skorzystało 4,5 tysiąca osób. Warunek był jeden, musiały zgodzić się one na przetwarzanie przez pocztę listów poleconych i dostarczanie ich prosto na eSkrzynkę.

Niestety, już wtedy było wiadomo, że eSkrzynka jest usługą tymczasową. 

Koniec usługi eSkrzynka

Jak poinformowała Poczta Polska zgodnie z ustawą z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych, z późn. zm., z dniem 30 września 2021 roku upływa termin świadczenia usługi pocztowej przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej na etapie doręczania, tzw. eSkrzynki”

To oznacza, że ostatni dzień września będzie ostatnim dniem działania eSkrzynki. Potem nie będzie już możliwościdoręczania do adresatów korespondencji w formie skanu.

Jak dodaje Poczta Polska - Zgodnie z Regulaminem usługi dokument elektroniczny dostępny będzie w eSkrzynce przez okres 60 dni po dniu jego zamieszczenia. Po 30 września 2021 r. realizowana będzie jeszcze obsługa korespondencji papierowej w zakresie dostarczenia przesyłki fizycznej po miesięcznym okresie przechowywania”.

 

 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Czy ten artykuł był przydatny?

Tagi: Usługi

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!