Lista firmowych gadżetów, których nie warto zamawiać

Jesień to czas, w którym wiele firm składa zamówienia np. na firmowe kalendarze na kolejny rok. Taka marketingowa tradycja. Warto się jednak zastanowić, czy tego typu upominki sprawdzają się jako gadżet i czy przypadkiem nie zasilą jeszcze w tym roku pojemnika z makulaturą naszego kontrahenta. Doświadczenie pokazuje, że część upominków popularnych jeszcze 10 czy kilkanaście lat temu, dziś może okazać się zbędnym wydatkiem.

Lista firmowych gadżetów, których nie warto zamawiać
  • Martyna Kowalska
  • /
  • 12 października 2020

Czy zamawiać kalendarze firmowe?

Książkowe, tygodniowe, dzienne, trójdzielne do powieszenia na ścianę… oferty kalendarzy firmowych z nadrukowanym logotypem są czasem bardzo rozbudowane. I trudno się temu dziwić. Zakłady poligraficzne lub produkujące gadżety reklamowe zostały przyzwyczajone przez swoich klientów, że ci lubią je zamawiać. W sumie upominek praktyczny, często elegancki i do codziennego użytku, przez cały rok… czego chcieć więcej?

Niestety jak pokazuje życie, spory odsetek kalendarzy firmowych trafia do szuflady, a potem na śmietnik. Zastanówmy się ile kalendarzy otrzymujemy od naszych kontrahentów i jaka część z nich jest faktycznie przez nas używana? No właśnie. To samo dzieje się, z upominkami, które sami zamawiamy i niewiedząc dlaczego, jesteśmy przekonani, że to właśnie nasz kalendarz zawiśnie na ścianie naszego klienta, a swój plan dnia będzie wpisywał on do książkowego egzemplarza z logotypem naszej firmy. Iluzja. Prawda bywa okrutna. Nasz gadżet może stać się śmieciem jeszcze przed rozpoczęciem roku, którego dotyczy.

Czy muszę mieć zgodę na założenie paneli fotowoltaicznych?Czy muszę mieć zgodę na założenie paneli fotowoltaicznych?Martyna Kowalska

Papierowe kalendarze – czy są jeszcze używane?

Oczywiście, spora część osób lubi zaplanować dzień wpisując skrupulatnie swoje zamierzenia w kalendarz. Problem w tym, że coraz więcej ludzi, szczególnie z młodszego pokolenia korzysta z elektronicznych, funkcjonalnych terminarzy, które za pomocą chmury oferują dostęp z dowolnego urządzenia i w dowolnym miejscu. Dodatkowe kilkaset gramów papieru w torbie na laptopa, nie jest już najlepszym i koniecznym rozwiązaniem

Czy potrzebny jest kalendarz?

Warto zapytać naszych kontrahentów czy tym razem będą potrzebowali kalendarza na przyszły rok, a jeśli tak w jakiej formie. Nie wyjdziemy przy tym na skąpców, jeśli przygotujemy specjalną ankietę z nagłówkiem zaczynającym się od zdania „W trosce o środowisko naturalne, mając na uwadze społeczną odpowiedzialność naszej firmy...” itp. We współczesnych czasach to nic dziwnego. Pozwoli przy tym zaoszczędzić nie tylko naszą planetę ale także sporo środków w budżecie marketingowym firmy.

10 sposobów na bezpieczeństwo w sieci10 sposobów na bezpieczeństwo w sieci Michał Górecki

Lista gadżetów, których nie warto zamawiać

Nie będziemy wskazywać całej listy gadżetów, które przestają spełniać swoją funkcję. W każdej branży czy regionie może być to zupełnie inna gama przedmiotów. Najlepiej odpowiedzieć sobie na przedstawione pytanie analizując to, co otrzymujemy od naszych kontrahentów i z czego faktycznie korzystamy. W ten sposób szybko okaże się, że lista tego typu gadżetów jest bardzo długa.  

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Security Magazine

Czy ten artykuł był przydatny?

Tagi: firma

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!