Lista firmowych gadżetów, których nie warto zamawiać
Jesień to czas, w którym wiele firm składa zamówienia np. na firmowe kalendarze na kolejny rok. Taka marketingowa tradycja. Warto się jednak zastanowić, czy tego typu upominki sprawdzają się jako gadżet i czy przypadkiem nie zasilą jeszcze w tym roku pojemnika z makulaturą naszego kontrahenta. Doświadczenie pokazuje, że część upominków popularnych jeszcze 10 czy kilkanaście lat temu, dziś może okazać się zbędnym wydatkiem.

- Martyna Kowalska
- /
- 12 października 2020
Czy zamawiać kalendarze firmowe?
Książkowe, tygodniowe, dzienne, trójdzielne do powieszenia na ścianę… oferty kalendarzy firmowych z nadrukowanym logotypem są czasem bardzo rozbudowane. I trudno się temu dziwić. Zakłady poligraficzne lub produkujące gadżety reklamowe zostały przyzwyczajone przez swoich klientów, że ci lubią je zamawiać. W sumie upominek praktyczny, często elegancki i do codziennego użytku, przez cały rok… czego chcieć więcej?
Niestety jak pokazuje życie, spory odsetek kalendarzy firmowych trafia do szuflady, a potem na śmietnik. Zastanówmy się ile kalendarzy otrzymujemy od naszych kontrahentów i jaka część z nich jest faktycznie przez nas używana? No właśnie. To samo dzieje się, z upominkami, które sami zamawiamy i niewiedząc dlaczego, jesteśmy przekonani, że to właśnie nasz kalendarz zawiśnie na ścianie naszego klienta, a swój plan dnia będzie wpisywał on do książkowego egzemplarza z logotypem naszej firmy. Iluzja. Prawda bywa okrutna. Nasz gadżet może stać się śmieciem jeszcze przed rozpoczęciem roku, którego dotyczy.
Czy muszę mieć zgodę na założenie paneli fotowoltaicznych?Martyna Kowalska
Papierowe kalendarze – czy są jeszcze używane?
Oczywiście, spora część osób lubi zaplanować dzień wpisując skrupulatnie swoje zamierzenia w kalendarz. Problem w tym, że coraz więcej ludzi, szczególnie z młodszego pokolenia korzysta z elektronicznych, funkcjonalnych terminarzy, które za pomocą chmury oferują dostęp z dowolnego urządzenia i w dowolnym miejscu. Dodatkowe kilkaset gramów papieru w torbie na laptopa, nie jest już najlepszym i koniecznym rozwiązaniem
Czy potrzebny jest kalendarz?
Warto zapytać naszych kontrahentów czy tym razem będą potrzebowali kalendarza na przyszły rok, a jeśli tak w jakiej formie. Nie wyjdziemy przy tym na skąpców, jeśli przygotujemy specjalną ankietę z nagłówkiem zaczynającym się od zdania „W trosce o środowisko naturalne, mając na uwadze społeczną odpowiedzialność naszej firmy...” itp. We współczesnych czasach to nic dziwnego. Pozwoli przy tym zaoszczędzić nie tylko naszą planetę ale także sporo środków w budżecie marketingowym firmy.
10 sposobów na bezpieczeństwo w sieci Michał Górecki
Lista gadżetów, których nie warto zamawiać
Nie będziemy wskazywać całej listy gadżetów, które przestają spełniać swoją funkcję. W każdej branży czy regionie może być to zupełnie inna gama przedmiotów. Najlepiej odpowiedzieć sobie na przedstawione pytanie analizując to, co otrzymujemy od naszych kontrahentów i z czego faktycznie korzystamy. W ten sposób szybko okaże się, że lista tego typu gadżetów jest bardzo długa.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z
informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci
się
artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej
masz
szybkie linki do udostępnień.