Nissan: elektryczne auta pokonują dłuższe dystanse niż pojazdy benzynowe czy wysokoprężne

Nissan podaje, że kierowcy samochodów elektrycznych w Europie pokonują większe odległości niż osoby jeżdżące pojazdami z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Badania opublikowane przy okazji Światowego Dnia Ochrony Środowiska obalają mit związany z posiadaniem aut elektrycznych i wątpliwościami co do ich ograniczonego zasięgu.

Nissan: elektryczne auta pokonują dłuższe dystanse niż pojazdy benzynowe czy wysokoprężne
  • Monika Świetlińska
  • /
  • 18 czerwca 2021

Optymistyczne badania Nissana

  • Europejscy kierowcy samochodów elektrycznych pokonują rocznie dystans większy o ponad 600 km1,2 niż użytkownicy samochodów z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, a 70%1 spośród nich przyznaje, że samochody elektryczne zapewniają większy zasięg niż się spodziewali

  • Ponad dwie trzecie europejskich kierowców samochodów elektrycznych jest zadowolonych z istniejącej infrastruktury ładowania, a ich przekonanie do podejmowania dłuższych podróży rośnie

  • W ostatnim odcinku cyklu Moje życie z Nissanem LEAF kolejni właściciele dzielą się swoimi pozytywnymi doświadczeniami związanymi z zasięgiem, infrastrukturą ładowania, technologią itd.

Nissan pokazuje, że europejscy kierowcy samochodów elektrycznych nie tylko czerpią przyjemność z zeroemisyjnej mobilności, ale również pokonują spore odległości. Rocznie przejeżdżają średnio o 630 km więcej niż kierowcy pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi, jak wynika z niedawno przeprowadzonego na zlecenie marki badania.

Pomagając lepiej zrozumieć doświadczenia związane z jazdą oraz punkt widzenia europejskich kierowców, badanie pokazało, że kierowcy samochodów elektrycznych wyznaczają trendy na europejskich drogach, przejeżdżając rocznie średnio 14 200 km.

Porównując te dane z wynikami uzyskanymi przez kierowców samochodów spalinowych, którzy rocznie przejeżdżają średnio 13 600 km, badanie to rysuje optymistyczną perspektywę dla zrównoważonej mobilności.

Nawiązując do obchodzonego 5 czerwca Światowego Dnia Ochrony Środowiska, którego celem jest promowanie ogólnoświatowej świadomości oraz działań na rzecz środowiska naturalnego, wnioski z badania pokazują mobilność elektryczną i korzyści, jakie z niej płyną dla środowiska, jako kluczowe czynniki pomagające mierzyć się z wyzwaniami w zakresie ochrony klimatu.

Dla kogo zielone tablice rejestracyjne?Dla kogo zielone tablice rejestracyjne?Michał Górecki

- Badanie podkreśla ponownie, że samochody elektryczne stanowią nie tylko inteligentną alternatywę korzystną dla środowiska, lecz również satysfakcjonujący, emocjonujący i wygodny wybór dla ich właścicieli. Nie dziwi więc fakt, iż pojazdy te jeżdżą dziś dalej niż ich spalinowe odpowiedniki. Jesteśmy pewni, że wraz ze wzrostem na drogach liczby samochodów elektrycznych, które obalają krążące wokół nich mity, niepokój związany z ich zasięgiem odejdzie do przeszłości – zauważył Arnaud Charpentier, regionalny wiceprezes ds. strategii produktowej i cen Nissana w regionie AMIEO.

Jeszcze więcej przejechanych kilometrów

Wśród uczestników badania w Europie najwięcej kilometrów przejechali włoscy kierowcy samochodów elektrycznych, osiągając średnio przebieg ponad 15 000 km1,2 rocznie, a tuż za nimi uplasowali się kierowcy z Niderlandów (14 800 km), pokazując, że osoby, które przestawiły się już na napęd elektryczny, dobrze czują się za kierownicą pojazdów zeroemisyjnych.

Co cieszy, większość (69%) europejskich kierowców samochodów elektrycznych jest zadowolonych z dostępnej obecnie infrastruktury stacji ładowania. Podobnie, prawie jedna czwarta (23%) mówi, że niewystarczająca infrastruktura stacji ładowania stanowi najczęstszy mit pojawiający się wokół jazdy samochodami elektrycznymi, co świadczy o wysokim poziomie zadowolenia dotychczasowych kierowców tych samochodów i jest szansą na zwiększenie ich liczby w przyszłości.

Zmiana napędu

Prawie połowa (47%) europejskich kierowców pojazdów z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym mówi, że największą zaletą napędu spalinowego jest większa swoboda w kwestii zasięgu. Jednocześnie, jeśli spojrzymy na powody, dla których 30% europejskich kierowców pojazdów spalinowych nie jest skłonnych do rozważenia zakupu pojazdu w pełni elektrycznego, okazuje się, że dla większości z nich (58%) największą obawę budzi właśnie niewielki zasięg samochodów elektrycznych.

Czy samochód elektryczny może być jedynym w gospodarstwie domowym?Czy samochód elektryczny może być jedynym w gospodarstwie domowym?Martyna Kowalska

Nic dziwnego zatem, że dalsza analiza czynników, które przekonałyby kierowców do zmiany napędu na elektryczny pokazuje, że:

  • 38% kierowców pojazdów spalinowych w Europie uważa, że najbardziej zachęciłby ich zwiększony zasięg

  • 32% europejskich kierowców pojazdów spalinowych zachęciłaby łatwość ładowania

  • 30% uważa, że do zmiany napędu przekonałaby ich lepsza infrastruktura ładowania

Jednak gdy porównamy te dane z opiniami osób, które zdecydowały się już zmienić rodzaj napędu, okazuje się, że kierowcy samochodów elektrycznych zdecydowanie przeczą tym obawom: 70% kierowców jeżdżących dziś samochodami elektrycznymi w Europie stwierdza, że ich doświadczenia związane z zasięgiem są lepsze niż się spodziewali. Wyniki te wyraźnie pokazują kierowcom pojazdów spalinowych, że zasięg nie powinien być dla nich czynnikiem zniechęcającym do przestawienia się na napęd elektryczny.

- Biorąc pod uwagę to, że samochody elektryczne stoją na progu szerokiego rozpowszechnienia, możemy mieć pewność, że te pozytywne wyniki powinny przyczynić się do zmiany opinii kierowców pojazdów spalinowych, którzy nadal powstrzymują się przed przestawieniem się na napęd elektryczny ze względu na obawy dotyczące zasięgu – kontynuuje Arnaud.

Zniekształcona rzeczywistość 

Badanie ujawniło również silną rozbieżność pomiędzy opiniami na temat ładowania i infrastruktury wyrażonymi przez kierowców pojazdów elektrycznych korzystających już z tych urządzeń, a wrażeniami kierowców pojazdów spalinowych, którzy nie mieli jeszcze okazji z nich korzystać.

  • 56% europejskich kierowców pojazdów spalinowych, którzy nie rozważają zakupu samochodu elektrycznego, uważa, że liczba punktów ładowania jest niewystarczająca

  • 56% uważa, że zakup samochodów elektrycznych jest droższy w porównaniu z ich odpowiednikami z silnikami benzynowymi lub wysokoprężnymi

  • 48% sugeruje, że nie ma wystarczającej publicznej infrastruktury stacji ładowania

Jednakże ponad jedna czwarta europejskich kierowców samochodów elektrycznych wśród największych mitów związanych z tym napędem wymienia rozładowanie akumulatora w trakcie jazdy (28%), czas ładowania (30%) oraz wysokie koszty (31%), co świadczy o tym, że ładowanie i obsługująca je infrastruktura znajdują się na wystarczającym poziomie rozwoju.

Przewodzenie zmianie: cykl Moje życie z Nissanem LEAF

W miarę wkraczania w drugą dekadę elektryfikacji, coraz bardziej oczywiste staje się, że pojazdy elektryczne będą stawały się częścią naszego codziennego życia.

W ostatniej części cyklu Moje życie z Nissanem LEAF właściciele takich samochodów opisują ulubione aspekty związane z ich posiadaniem. Mówią o przebiegu, jeździe na długich dystansach, zaawansowanej technologii, bezpieczeństwie i nie tylko.

84-letni Luis Charro z Hiszpanii zdecydował się na wybór Nissana LEAF już na emeryturze. Zachęcony licznymi korzyściami płynącymi z posiadania auta elektrycznego, Luis postanowił też zainstalować w swoim domu panele słoneczne w celu ładowania samochodu. Jest pod wrażeniem szybkości, z jaką udało mu się przystosować do nowego pojazdu wraz z jego zaawansowaną technologią, i udowadnia, że nigdy nie jest za późno, aby przestawić się na napęd elektryczny.

Ile jest aut elektrycznych w Polsce?Ile jest aut elektrycznych w Polsce?Martyna Kowalska

Kolejny właściciel Nissana LEAF, Edwin Glaser z Holandii, przyznaje, że rozwój infrastruktury ładowania w ciągu wielu lat posiadania pojazdu oraz modernizacja modelu LEAF sprawiają, że czuje się swobodnie za kierownicą także pokonując długie dystanse.

Potwierdza to Marco Massullo, z zawodu kierowca, który jest taksówkarzem w Rzymie. Zasięg jest dla niego kwestią, która nie podlega dyskusji, ale Nissan LEAF zrobił na nim takie wrażenie, że obecnie cieszy się posiadaniem trzeciego już egzemplarza.

I wreszcie Maria Jansen z Norwegii, która świętowała niedawno odbiór 500-tysięcznego egzemplarza modelu LEAF na świecie. Przejście na samochód z bardziej pojemnym akumulatorem 62 kWh zapewniło Marii większy zasięg i lepsze wrażenia z jazdy. Mając rodzinę w Szwecji jest pewna, że LEAF z łatwością poradzi sobie z długimi podróżami.

W ciągu pierwszej dekady swojej obecności na rynku, Nissan LEAF, pierwszy na świecie w pełni elektryczny samochód produkowany na rynek masowy, przyciągnął ponad 500 000 właścicieli na sześciu kontynentach. Łącznie przejechali oni liczbę kilometrów wystarczającą na okrążenie Ziemi 400 000 razy, co dowodzi, że kierowcy samochodów elektrycznych nie boją się pokonywać większych odległości.

- To ekscytujący czas dla przemysłu motoryzacyjnego. W miarę, jak nasza oferta samochodów elektrycznych będzie poszerzać się za sprawą w pełni elektrycznego crossovera coupé, Nissana Ariya, oraz całkowicie nowego modelu Qashqai, wyposażonego w opracowaną przez nas i wielokrotnie nagradzaną technologię e-POWER, zyskiwać będziemy coraz większy wybór, który zachęci kierowców do zmiany napędu i kontynuowania pozytywnego trendu czystszego podróżowania dla dobra naszej planety – dodał Arnaud Charpentier.

Każdy odcinek cyklu Moje życie z Nissanem LEAF prezentuje autentyczne historie pokazujące elektromobilność jako przyjemny sposób na życie.

Dowiedz się więcej o w pełni elektrycznym Nissanie LEAF i innych produktach Nissana na stronie www.nissan.pl.

Dołącz do akcji Nissana „Electrify the World” – obserwuj ją na portalach Facebook, Twitter, Instagram i LinkedIn oraz poprzez hashtag #ElectrifyTheWorld.

O badaniu

Badanie firmy OnePoll przeprowadzone na grupie 7000 respondentów z Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Holandii, Hiszpanii, Włoch i krajów skandynawskich (Norwegia, Szwecja i Dania) w dniach 29 stycznia – 23 lutego 2021 roku. Badanie zostało przeprowadzone online przez odpowiednio akredytowanych ankieterów. Respondentów jeżdżących pojazdami elektrycznymi lub spalinowymi wybrano za pomocą pytań przesiewowych i danych profilowych, aby zapewnić odpowiednią strukturę demograficzną badania. Ustalono określone limity, aby zapewnić reprezentatywność rynkową.

Specjalne taryfy dla stacji ładowania pojazdów elektrycznychSpecjalne taryfy dla stacji ładowania pojazdów elektrycznychMartyna Kowalska

Nissan w Europie

Więcej informacji na temat produktów, usług i zaangażowania na rzecz zrównoważonej mobilności znajduje się na stronie nissan-global.com. Zapraszamy także na konta w serwisach Facebook, Instagram, TwitterLinkedIn oraz do oglądania najnowszych materiałów wideo na YouTube.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!