Problem z zapłaceniem za paliwo. Co robić?

Pracownicy stacji paliw znają wiele historii, w których klient po zatankowaniu swojego samochodu nie mógł zapłacić za paliwo. Powodów może być wiele: od zapomnianego portfela po problemy z kartą płatniczą czy przerwę techniczną w banku. Co robić gdy mamy problem z zapłaceniem za paliwo?

Problem z zapłaceniem za paliwo. Co robić?
  • Mikołaj Frączak
  • /
  • 4 marca 2021

Transakcja odrzucona. Nie mogę zapłacić za paliwo.

Komunikat „transakcja odrzucona” to ostatnia rzecz, jaką chcemy zobaczyć na terminalu płatniczym po zatankowaniu samochodu do pełna. Może być to problematyczne, szczególnie wówczas, kiedy znajdujemy się daleko od domu, czy siedziby firmy.

Warto zachować spokój i kierować się zasadą „do trzech razy sztuka”. Zdarza się bowiem, że po dwukrotnym odrzuceniu transakcji, trzecia próba zakończy się sukcesem. Jeśli jednak polegliśmy i nie mamy przy sobie gotówki, sprawdźmy, czy mamy środki na koncie. Taki komunikat może się wyświetlić, kiedy dostępna kwota jest niższa niż suma, za jaką właśnie zatankowaliśmy.

Wina nie musi leżeć jednak po naszej stronie. Podobny komunikat może pojawić się np. w przypadku awarii systemu, braku łączności internetowej, czy przerwy technicznej w banku.

Jak zmienić zarządcę nieruchomości?Jak zmienić zarządcę nieruchomości?Mikołaj Frączak

Problem z płatnością za paliwo – jakie konsekwencje?

Jeśli ktoś uważa, że istnieją jednolite przepisy wskazujące na to, co można zrobić w podobnej sytuacji, jest w błędzie. Stacje paliw różnie reagują na takie zdarzenia. Wiele zależy od człowieka po drugiej stronie lady oraz wewnętrznych procedur obowiązujących w danej sieci sprzedaży.

Powiedzmy to jasno: zwrot paliwa nie wchodzi w grę, choć i o takie rozwiązanie pytają spanikowanie klienci. Nie mamy innego wyjścia, trzeba podjąć rozmowy z pracownikiem stacji, by wypracować sposób wyjścia z opresji.

Nie możesz zapłacić za paliwo? Może przyjechać policja

Często zdarza się, że w sytuacji, w której nikt nie może przywieźć nam gotówki, lub jesteśmy bardzo daleko od domu, pracownik stacji poinformuje nas, że musi zadzwonić po policję (!) Nie oznacza to, że jesteśmy podejrzani przez niego o próbę wyłudzenia paliwa. Czasem to jedyne i… najlepsze rozwiązanie dla obu stron. Funkcjonariusz, który przyjedzie na stację, spisze nasze personalia i niezbędne dane. Czasem to jedyna możliwość, by w obecności funkcjonariusza zobowiązać się do szybkiego przekazania pieniędzy, ustalić formę zwrotu i ruszyć w dalszą drogę.

Jeśli umówiliśmy się na przelew, zróbmy to zaraz po powrocie do domu. Wówczas możemy uznać sprawę za szczęśliwie zakończoną i żadne nieprzyjemności nas nie spotkają w związku z zaistniałą sytuacją.

Do czego firmom telekomunikacyjnym potrzebne są słupy energetyczne?Do czego firmom telekomunikacyjnym potrzebne są słupy energetyczne? Anna Malinowska

Brak pieniędzy na stacji paliw – czy zastaw wchodzi w grę?

Dla naszego bezpieczeństwa zapomnijmy o pozostawianiu pod zastaw jakichkolwiek dokumentów czy przedmiotów. Zresztą, o ile jeszcze kilka lat temu, nawet sami sprzedawcy proponowali takie rozwiązanie, dziś raczej nikt się na to nie zgodzi. Nawet jeśli będziemy nalegali. Lepiej już skorzystać z poprzedniej wskazówki i samemu zaproponować przyjazd policji.

Po drugie stacja benzynowa to nie lombard, w którym pozostawienie zegarka, telefonu czy… obrączki załatwi sprawę. Mimo tego, jak przyznają sami pracownicy stacji paliw, wielu klientów wychodzi z takimi propozycjami.

Nie mogę zapłacić za paliwo – co mogę zrobić?

Większość podobnych spraw, kończy się w najgorszym wypadku dłuższym pobytem na stacji paliw. Zawsze można zadzwonić do bliskiej osoby, czy przyjaciela, który może być w pobliżu z prośbą o pomoc. Sprawdzają się także media społecznościowe. Komunikat „Czy jest ktoś w pobliżu stacji paliw przy ulicy Polnej? Proszę, dajcie znać” — może sprawić, że pomoc nadejdzie szybciej, niż myślimy! Jeśli ktoś zareaguje, opiszmy sytuację w wiadomości prywatnej i poprośmy o pomoc.

Przejrzyjmy również dokładnie portfel czy schowek, może się okazać, że znajdziemy tam gotówkę, o której w pierwszej chwili nie pomyśleliśmy. Jeśli prowadzimy firmę, zapytajmy o fakturę z odroczonym terminem płatności.

W przypadku przerwy technicznej banku, która zaskoczyła nas w środku nocy i daleko od domu, możemy również poczekać do jej zakończenia. Może się okazać, że za 15 czy 20 minut będzie po problemie. Informacje o planowanych przerwach w usługach bankowych znajdziemy np. na stronie internetowej naszego banku lub w aplikacji w telefonie w zakładce „komunikaty”.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!