Umowę za komórkę wypowiesz zdalnie. Zmiany prawa telekomunikacyjnego

Wchodzą zmiany w prawie telekomunikacyjnym. Klienci Plus, Play, T-Mobile, Orange i wielu innych sieci będą mieli nowe prawa

Umowę za komórkę wypowiesz zdalnie. Zmiany prawa telekomunikacyjnego
  • Michał Górecki
  • /
  • 22 grudnia 2020

Znacznie łatwiej będzie można załatwić wiele spraw związanych z telefonem komórkowym. Klienci firm telekomunikacyjnych będą mieli znacznie więcej uprawnień niż wcześniej.

Nowe prawo telekomunikacyjne wchodzi w życie 21 grudnia. Podstawowe założenie zmian zakłada zwiększenie uprawnień klientów firmy telekomunikacyjnych. I tak zgodnie z nowymi przepisami znacznie łatwiej będzie załatwić wiele spraw telekomunikacyjnych.

Wypowiedzenie umowy telefonu komórkowego

Do tej pory żeby wypowiedzieć umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych, trzeba było napisać oficjalne pismo, które wysyłaliśmy pocztą. Najwygodniej jednak mogliśmy taką sprawę załatwić odwiedzając punkt obsługi klienta. Zmiana zakłada, że abonent będzie mógł wypowiedzieć umowę telekomunikacyjną zdalnie. Jeśli więc będziemy rezygnować z danego abonamentu, nie trzeba będzie wychodzić z domu. Wystarczy napisać e-mail. Innymi słowy. Nie będzie trzeba wypełniać formalnych wypowiedzeń, nie trzeba będzie wysyłać ich listem poleconym. Nie będzie też konieczności wizyty w punkcie obsługi klienta danego operatora.

Zmiana zakłada też, że operator będzie musiał zawiadomić klienta, że otrzymał wypowiedzenie, a także potwierdza przyjęcie informacji o wypowiedzeniu przez nas umowy.

Automatyczne przedłużanie umowy

Spora zmiana związana jest też z automatycznym przedłużaniem umowy. Jeszcze do niedawna operator telekomunikacyjny nie musiał nas informować o tym, że nasza umowa zostanie przedłużona na czas nieokreślony. Po zmianach będzie to już trzeba zrobić. Nie później niż 30 dni przed końcem umowy, operator będzie miał obowiązek poinformować klienta o tym, że umowa się kończy. Mało tego. Operator będzie musiał przekazać informację o tym, jak rozwiązać umowę, a także przedstawić aktualną ofertę.

Zmiany przewidują też, że w okresie wypowiedzenia abonent będzie płacił wyłącznie za koszty, które wynikają z umowy. Wypowiedzenie nie będzie dodatkowo płatne.

Monitorowanie zużycia usług

Zmiany wprowadzają też możliwość kontroli stanu zużycia usługi. Chodzi o to,  że operatorzy telekomunikacyjni są zobowiązani do przekazania klientom narzędzi, które pozwalają sprawdzić w jakim stopniu wykorzystane zostały przez nich konkretne usługi. Chodzi np. o ilość danych w wykorzystanych w ramach dostępu do mobilnego internetu.

Jeśli klient będzie chciał przenieść numer telefonu do innego operatora, będzie mógł to zrobić nie później niż miesiąc od rozwiązania umowy. Co za tym idzie, jeśli będziemy zmieniać operatora, to na mocy zmian będziemy musieli mieć na bieżąco dostęp do internetu. Co ważne, nowy dostawca będzie musiał aktywować usługi znacznie szybciej niż też. Będzie musiał to zrobić w uzgodnionym z klientem czasie. Nie będzie to mogło być jednak później niż w ciągu jednego dnia roboczego po zakończeniu umowy z dotychczasowym dostawcą.

Dotychczasowy dostawca nie będzie mógł przerwać świadczenia usługi, aż do czasu gdy numer zostanie przeniesiony do innego operatora.

Zmiany zlikwidują możliwość nadużyć, o których dochodziło ze strony operatora w trakcie jego zmiany albo w momencie zakończenia umowy.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Security Magazine

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!