Vectra odpiera zarzuty UOKiK. Czy podwyższała ceny wbrew umowom?

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów postawił zarzuty Vectrze za jednostronne wprowadzenie do umów klauzuli. Klauzula umożliwiła podwyższenie opłat za usługi. Informowaliśmy o tym dwa 15 listopada. Operator jednak nie zgadza się z tymi oskarżeniami i prezentuje swoje stanowisko w sprawie. Dziś zostało one przesłane do naszej redakcji.

Vectra odpiera zarzuty UOKiK. Czy podwyższała ceny wbrew umowom?
  • Monika Świetlińska
  • /
  • 17 listopada 2021

Vectra nie zgadza się z UOKiK

Prezes UOKiK, Tomasz Chróstny, wezwał operatora do wycofania się z dopiero mających wejść w życie zmian. To pozwoliłoby spółce uniknąć postępowania administracyjnego. Vectra jednak to zignorowała, a po kilku miesiącach klienci otrzymali od Vectry informację, że ich abonament miesięczny wzrósł o 5 zł, mimo że pierwotne warunki umowne nie pozwalały na takie działanie operatora. W konsekwencji klienci, którzy nie wypowiedzieli umowy, zostali zmuszeni przez przedsiębiorcę do płacenia rocznie aż 60 zł więcej za usługi telekomunikacyjne.

Pisaliśmy o tym w artykule: 

Korzystasz z Vectry? Nielegalnie podnosiła opłaty za internet i telewizję Korzystasz z Vectry? Nielegalnie podnosiła opłaty za internet i telewizję Monika Świetlińska

 Oświadczenie Vectry

 "Do decyzji o zmianie warunków umów z naszymi klientami zmusiły nas zewnętrzne okoliczności niezależne od Vectry, w tym m.in. wyjątkowe przyspieszenie rozwoju cyfrowych technologii. Aby móc oferować naszym klientom usługi na najwyższym poziomie, musimy inwestować w coraz nowocześniejsze i bardziej wydajne technologie. Inwestycje te stają się wyzwaniem, kiedy weźmiemy pod uwagę rosnącą inflację, która jest wypadkową wzrostu cen energii, wynagrodzeń, obciążeń społeczno-podatkowych, usług oraz materiałów i urządzeń technicznych. Warto także dodać, że opłaty za usługi telekomunikacyjne w Polsce należą do jednych z najniższych w Europie. Wobec tych wyzwań, zmuszeni byliśmy do wdrożenia koniecznych zmian" - napisał dział prasowy Vectry.

Operator podkreślił, że wszyscy klienci, których dotyczą zmiany, otrzymują od Vectry korespondencję, w której w otwarty sposób wyjaśniamy przyczyny podwyżek. "Zmiana warunków dotyczy jedynie klientów posiadających umowy na czas nieokreślony, czyli z 1-miesięcznym okresem wypowiedzenia dla każdej ze stron. Co najważniejsze, informacje te przekazywane są z odpowiednim wyprzedzeniem, a każdy z naszych abonentów i abonentek dostaje szczegółową informację o możliwości wypowiedzenia umowy wraz z dokładną instrukcją, co zrobić, jeśli nie zgadza się na nowe warunki" — zaznaczyła Vectra, nie zgadzając się ze stanowiskiem UOKiK. 

UOKiK w 16 dużych sklepach z elektroniką. To największa tego typu akcjaUOKiK w 16 dużych sklepach z elektroniką. To największa tego typu akcjaMartyna Kowalska

"Nasze działania są zgodne z literą prawa i w dostateczny sposób zabezpieczają interesy klientów, którzy mają możliwość odstąpienia od umów w odpowiednim czasie. W najbliższych dniach złożymy do UOKiK bardziej rozbudowaną argumentację merytoryczną szczegółowo uzasadniającą nasze stanowisko. Jednocześnie cały czas pozostajemy do dyspozycji urzędu, licząc na szybkie rozwiązanie sprawy i rozwianie wszelkich wątpliwości" — oświadczyła Vectra.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!