Zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach - od teraz przez internet
Wnioski o bezpłatne zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach (ZAS-W) można już składać w elektronicznym Urzędzie Skarbowym. Jedynym warunkiem skorzystania z takiej możliwości jest udzielenie zgody na doręczenie elektroniczne.
- Michał Górecki
- /
- 23 września 2022
Zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach w e-US
Szef Krajowej Administracji Skarbowej Bartosz Zbaraszczuk poinformował, że za pośrednictwem e-Urzędu Skarbowego można już uzyskać zaświadczenia nie tylko o wysokości przychodu/dochodu, ale teraz także o niezaleganiu w podatkach.
Osoby, które korzystają z tej usługi, nie ponoszą opłaty skarbowej. Jest ona bowiem pobierana jedynie od tradycyjnych, papierowych zaświadczeń. W tym celu trzeba wyrazić zgodę na doręczenie elektroniczne. Jak wynika ze statystyk KAS, do tej pory zgodę na taką formę komunikacji z KAS wyraziło przeszło 112 tysięcy podatników.
Sprawa załatwiona w kilka minut
Z kolei zastępca szefa KAS Anna Chałupa dodała, że podatnik jest w stanie otrzymać potrzebne zaświadczenie elektroniczne zaledwie w kilka minut od momentu złożenia wniosku do elektronicznego Urzędu Skarbowego.
Ruszają e-Płatności. Nowa usługa dla podatnikówMichał Górecki
Lista zaświadczeń, które można otrzymać przez e-US
Obecnie w elektronicznym Urzędzie Skarbowym można otrzymać zaświadczenie o wysokości przychodu/dochodu/podatku należnego oraz składek na ubezpieczenia wskazane w PIT (ZAS-DFU).
To jednak nie wszystko. Tą samą drogą można wnioskować o zaświadczenie o wysokości dochodu podatnika w podatku dochodowym od osób fizycznych (ZAS-DF) oraz o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości (ZAS-W).
W jaki sposób wnioskować o zaświadczenie w e-US
Aby uzyskać jedno ze wspomnianych zaświadczeń, należy zalogować się do e-Urzędu Skarbowego na stronie podatki.gov.pl. Następnie konieczne jest wyrażenie zgody na doręczenie elektroniczne. W kolejnym kroku uzupełniamy stosowny wniosek o wydanie zaświadczenia i wysyłamy go do skarbówki. Wydane zaświadczenia można znaleźć na swoim koncie w e-US w specjalnej zakładce „Dokumenty otrzymane”.
Czy zaświadczenie elektroniczne muszę drukować?
Nie, nie jest to konieczne. Można korzystać wyłącznie z postaci elektronicznej dokumentu, zapisać go na komputerze lub wysłać za pośrednictwem poczty elektronicznej. „Dokument wydany w e-Urzędzie Skarbowym podpisany jest pieczęcią Szefa KAS lub podpisem elektronicznym przez osobę do tego upoważnioną. Zaświadczenie elektroniczne ma taką samą moc prawną jak dokument papierowy” – informuje Krajowa Administracja Skarbowa.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z
informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci
się
artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej
masz
szybkie linki do udostępnień.