Organizacja ruchu na drogach krajowych. Na plus czy na minus?

Ministerstwo Infrastruktury po raz kolejny przeprowadziło ocenę organizacji ruchu na drogach krajowych i szybkiego ruchu. Pod lupę wzięto 20 odcinków z sześciu województw o łącznej długości 1200 km.

Organizacja ruchu na drogach krajowych. Na plus czy na minus?
  • Joanna Gościńska
  • /
  • 20 lutego 2023

Pod lupą drogi z sześciu województw

Ministerstwo Infrastruktury w 2022 roku przeprowadziło ocenę organizacji ruchu na odcinkach dróg krajowych i szybkiego ruchu o łącznej długości 1200 km. Analizie poddano drogi leżące na obszarze sześciu województw: mazowieckiego (drogi nr S8, S7), podlaskiego (drogi nr 66, 19), lubelskiego (drogi nr 19, S19, 74), świętokrzyskiego (drogi nr 74, 79, 73, 78, S7), podkarpackiego (drogi nr 19, S19, 97, 94), małopolskiego (drogi nr 73, 94, A4, 79).

Według jakiego klucza umieszczane są miasta na drogowskazach?Według jakiego klucza umieszczane są miasta na drogowskazach?Michał Górecki

Ocenie podlegało oznakowanie i sygnały drogowe oraz urządzenia bezpieczeństwa, które w istotny sposób pomagają kierującym bezpiecznie i sprawnie dotrzeć do celu.  –  Staramy się, żeby polskie drogi były bezpieczne, przewidywalne i by służyły nie tylko sprawnej komunikacji po Polsce, ale także naszej gospodarcepowiedział Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.

Większość znaków drogowych jest w dobrym stanie

Coroczna weryfikacja znaków drogowych, sygnałów drogowych i urządzeń BRD to absolutnie niezbędne elementy sprawnego systemu transportowego, bez którego nie sposób wyobrazić sobie porządku i bezpieczeństwa na drogachdodał Rafał Weber, wiceminister infrastruktury.

Gminna, powiatowa, wojewódzka czy krajowa? — Jak sprawdzić kategorię dróg publicznychGminna, powiatowa, wojewódzka czy krajowa? — Jak sprawdzić kategorię dróg publicznychMichał Górecki

Wyniki przeprowadzonej oceny organizacji ruchu pozwoliły ustalić, że większość znaków drogowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego umieszczonych na drogach krajowych objętych oceną spełnia wymagania przepisów rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach.

W niektórych miejscach remonty wymusiły zmiany

- W niektórych miejscach przeprowadzona ocena wykazała konieczność wprowadzenia zmian w stałej lub czasowej organizacji ruchu, w związku z prowadzonymi robotami drogowymi – przekazał resort infrastruktury.

Zmiany wprowadzone w organizacji ruchu przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad, czyli organ zarządzający ruchem na drogach krajowych, pozytywnie wpłyną zarówno na poziom bezpieczeństwa w ruchu drogowym, jak i odpowiedni standard oznakowania drogowego. Takie działania będą prowadzone również w 2023 roku na innych odcinkach dróg krajowych.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami prawnymi, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych - poniżej masz szybkie linki do udostępnień.

Security Magazine

Czy ten artykuł był przydatny?

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych tematach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!